Smycken

En av mina stora hobbies är att göra smycken. Jag kommer in i det moodet då och då och plötsligt imorse fick jag världens bästa ideer på något jag tidigare inte har gjort så mycket av. Ohh jag vill bara gå och köpa material nu. Det blir nog svårt att hitta det här i Sverige men jag har ritat ner modeller som jag vill göra direkt när jag åker hem. Och så har jag också jätte lust att göra stora träbokstäver. När man har 4 barn har man ganska många kompisar till dem att ordna födelsedagspresenter åt. Jag har för att göra det enklare (det är mer eller mindre en födelsedag i veckan) alltid köpt samma sak åt alla. Ett år fick pojkarnas alla kompisar varsin eastpak ryggsäck den mindre modellen. Det var en jätte uppskattade present. Nu har jag bestämt mig för att göra stora träbokstäver åt alla och göra dem personliga. Jag måste bara hitta någon som kan skära ut dem åt mig för en mindre summa. Träet får jag tag på själv och jag har skrivit ut hela alfabetet med den typsnitt jag vill ha på dem.


Så här ska de få se ut ungefär men inte samma typsnitt och så ska de vara målade eller på annat sätt annorlunda.
Det är så härligt när jag kommer in i en kreativ period. Då mår jag som absolut bäst.
När jag är färdig ska jag lägga ut det här på bloggen så får ni se och gärna komma med kommentarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0