Uppe med tuppen

Imorse kom vi för en gång skull upp i tid. Big missade inte heller tåget idag som han gjorde igår. På torsdag sätter han igång Lambrettan igen (om den startar efter månader stilla) och får ta sig till tåget själv. Det är inte roligt att åka hemifrån kl 7.00.

Från och med idag tänkte jag skriva ut namnen på oss istället för bokstäver. Jag tycker ju att barnen har så fina namn så det blir nästan som en melodi när jag skriver dem ;)
För er som inte vet vad de heter så är det:
Axel som är 8 år, Arvid 6½ år, Svea Felicetta 4½ år och lilla Bibi' som egentligen heter Sigrid Susanna 3 år.

Igår kom en kompis och hälsade på mig i butiken. Hon berättade att hennes dotter har börjat på hiphop dans precis bredvid pojkarnas skola. De har just avslutat simskolan så jag tror att vi ska prova dansen nu. Axel älskar hiphop och killarna dansar jätte mycket hemma. Vi får väl se hur det går när de upptäcker att det är mest tjejer på kursen.

Igår när jag kom hem efter jobbet hoppas Axel och Arvid på mig och berättade att imorgon (idag) skulle de fråga varsin tjej om de ville bli deras. SF och SS har sedan länge en hel hop med killar men pojkarna har alltid sagt absoooooluuuuut inga tjejer. De var alldeles uppskruvade och plockade fram kläderna de skulle ha på sig och provade olika frisyrer framför spegeln!! Arvid satte sig sedan ner och började skriva ett kärleksbrev till sin blivande tjej.

Det ska bli väldigt spännande att höra hur det har gått idag.

Nu ska jag jobba lite, Big ordinerar mig saker att göra.


undrar när himlen blir så här blå igen.. jag längtar




Kommentarer
Postat av: Johannaty

OH jasså :) Vad roligt. Jag är hemma i Sverige och föder barn, har du fött dina i Italien? Är du tsm med en italienare?

2011-01-25 @ 20:53:58
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0