Tankar och funderingar

Jag går in här på bloggen många gånger, tänker att det här och det där ska jag skriva om och så när jag börjar så kommer det inte många ord.

Vi har just nu en liten kris i organisationen med jobb, skola, familj och barn och det är därför väldigt snurrigt just nu.
Jag funderar på om vi ska sätta in en annons om aupair igen, men det är så himla svårt att hitta någon som kan passa bra med oss och barnen. Det är ju inte lätt varken för oss eller för personen i fråga.

Vintern börjar förhoppningsvis gå mot sitt slut och jag längtar verkligen efter våren nu. Det är nog första gången som jag verkligen känner att jag absolut inte vill ha en dag till av vädret som är nu.

Big jobbar jätte mycket. Han har återigen börjat pendla till modena, reggio emilia och parma. Han fick ett erbjudande som ekonomiskt var väldigt svårt att tacka nej till men nu har vi det jobbigt med resten istället. Jag måste ju jobba varje dag i affären till 19.45 och det är inte så lätt då med 4 barn som dessutom har aktiviteter, kompisar och läxor att göra varje dag. Mamma hjälper mig väldigt mycket men hon har ju också mycket att göra.

Nu ska jag prova lägga in en annons på någon sida så får vi se hur det blir sedan. Ge mig gärna tips om ni har.

Kram,
Emma


Kommentarer
Postat av: carolin

var bor du emma, kanske kanner nagon i Bologna som skulle kunna tanka sig jobb som au-pair. hor av dig om du ar intresserad.

2011-01-22 @ 19:41:26
Postat av: Erika

Kan du inte berätta var du lägger in annonserna? :)

2011-01-23 @ 13:44:39
URL: http://erikahej.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej Emma,

låter som ni har fullt upp ; )



Tack för ditt Italien-tips! Vi måste sätta oss ner och bestämma ngt snart, men Italien lockar. Många år sen vi var där nu =)



Kram!

2011-01-24 @ 13:51:25
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Emma

Carolin: Hej! Jag bor 6 mil söder om Bologna. Jag är absolut intresserad av att hitta någon som är intresserad. Hör gärna av dig. Jag finns på [email protected] eller +39 333-1747086.



Erika: Jag har alltid hittat aupairer på svenska arbetsförmedlingens sida. Varje gång har jag fått ett par hundra svar men det är väldigt svårt att hitta den rätte.



Nina: Italien är ju jätte mysigt. Själv sitter jag också och försöker planera in någon semester. Kanske någon av öarna här. Det är ju också jätte mysigt. Hoppas det blir bra, jag hjlper gärna till om det behövs.

2011-01-24 @ 16:45:47
Postat av: Mira

Hej gumman, kul att du skrivit igen ♥

Många kramar från oss!

2011-01-24 @ 20:49:08
URL: http://www.mirandalux.see
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-20 @ 07:50:57
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0