Tisdag!

Hej vänner!

Äntligen kom solen tillbaka. Här har det regnat i mängder. Regn regn regn. Helt hopplöst tråkigt men idag har solen kommit tillbaka. Igår eftermiddag gick jag och jobbde. Big ville vara hemma och mysa med barnen. Dagen försvann som vanligt på 2 timmar ungefär och vi fick inte gjort en tiondel av det vi borde ha gjort men det hör till det vanliga.
Idag hoppas jag att grannen kommer och klipper gräset som mer börjar likna en ihopvuxen äng. Med regnet har det växt och blivit helt otroligt högt. Vi har varit och tittat på små traktorer men de är så sablarns dyra. En ny husqvarna kostar circa 35000:- och det känns ju inte så roligt att lägga på en gräsklippare. Nu har vi fått tag på en använd som de ska sätta en ny motor i och det verkar som om vi kan få den för ca 1000euro..vilket även det känns som en tråkig summa att lägga på en gräsklippare.
Igår fick jag äntligen tag på salt från mar morto. Dödahavet salt. Sista försöket på Stora A's hudproblem. Vi måste få ordning på det innan det blir alldeles för varmt och innan vi börjar åka till havet. Det ska komma med bud så det borde vara här idag eller imorgon. Just nu ser han förfärlig ut.

I eftermiddag blir det lördagens inställda kalas i parken. Stora A slutar 16.30 så vi åker dit direkt efter.
Jag ska iväg och köpa band. Jag har hittat armband som jag vill göra. Det kommer bli jätte fint.

Bilder på huset ska jag lägga in så fort jag har några i kameran. Just nu har jag bara i mobilen och de ligger uppe på facebook. Jag kan kopiera in någon bild här så får ni som inte har sett dem får se.

Husets framsida

Vår egna lilla pizzeria


Lunchplats i solen





KRAM

Kommentarer
Postat av: idapida

fantastisk hus!!

2010-05-19 @ 14:56:31
Postat av: italiadabere

men guuuuu vilket underbart ställe!

2010-05-25 @ 10:28:52
URL: http://italiadabere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0