Onsdag

Mitt i veckan idag och dagen började med störtregn igen. Det är helt otroligt vad det har regnat här den här våren. Det kommer ösregn mer eller mindre varje dag och sen kan det helt plötsligt bli helt klart, sol och 27 grader varmt. Konstigt.
Jag sitter på jobbet, Big säger att han har semester den här veckan så det är jag som jobbar varje dag. Egentligen skulle han till Sverige en vecka i början av juni och vila upp sig lite men det verkar inte bli så.

Imorse skulle jag egentligen ha gjort en massa ärenden och gått till doktorn med mina konstiga ögon. Jag fick aldrig tag på ögonläkaren igår så jag hade tänkt gå till den vanliga idag bara för en liten koll. Det har blivit lite sämre men jag hoppas att det bara är tillfälligt. Det kan bero på att jag gav mig själv en snyting med armstödet på bilstolen häromdagen.. Men det gick som sagt inte att gå ut imorse för att det regnade så mycket så jag stannade i butiken och gjorde armband och lite jobb med fakturor istället. När jag skulle hämta Sigge så hann jag iallafall stanna till och köpa 10 underbara vita liljor på ett ställe. De har allt möjligt med småplock och heminredning. Det är egentligen en grossist som bara säljer till blomsterbutiker men vi får handla där ändå.



Jag hittade även 8 soppskålar i olika färger som jag köpte.

Sen hem med alla busungar på lunch. Paccheri al pomodoro e mozzarella. Jag älskar!!


Och nu sitter jag här på jobbet. Jag pratade just med en av Stora A's kompisars mamma i telefonen. Vi pratade om andra föräldrar till barnen i klassen på deras skola. Ni vet de där föräldrarna som vet bäst, kan bäst och fjäskar störst. BLÄÄÄÄ. Det är verkligen jätte jobbigt med de där. Imorgon är det nämligen skolfest och man ska vara med på skolan i stort sätt hela dagen. Från 8.30-16.30..

Jag måste börja ladda. Nu

Hej,

Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0