Men äsch

Hur ska det här gå? Jag kan ju inte blogga från jobbet. Jag blir bara avbruten hela tiden. Vi har fortfarande inte internet hemma, ute på landet här i Italyland verkar det inte finnas några linjer över huvudtaget.
Hur som helst har vi haft en jätte mysig helg. Vi vaknade i lördags av att regnet fullkomligt öste ner. Det lätte som något besköt hela huset. Det var så mysigt att vi inte ville kliva upp så Stora A fick vara hemma från skolan.
Vi hade champagnefrukost med bombolone eftersom det var Bigs fyrtionionde födelsedag. Big och Stora S åkte sedan till butiken och jobbade och jag, Bibbi, Stora A och Lilla A åkte till IKEA i Rimini. Pojkarna lekte i småland lite och jag och Bibbi körde IKEA racet runt. Sedan lunch och tillbaka hem i ösregnet.
På eftermiddagen var vi bjudna på 2 kalas men som tur var så blev det ena inställt på grund av vädret (det skulle vara i parken) och vi åkte på ett annat kalas som hölls på en restaurang. Barnen lekte som tokar och Bibbi sprang omkring halvt naken till alla italienska nonnis stora förfärelse. Här i Italien blir man nämligen genast sjuk om man inte hr yllekläder när det regnar. (Även om regnet är utanför)
När kalaset var slut hämtade vi upp Big och Stora S som var med och jobbade även på eftermiddagen och åkte och hyrde hem 4 filmer. Jag och Big han se 15 minuter innan vi somade, barnen såg deras 2 filmer och somnade sedan själva. Alla 4 tillsammans.

På söndagsmorgonen vaknade jag av mig själv kl 7.30 och klev upp för att börja med pizzadegen till pizzafesten vi skulle ha. Vi gjorde pizza på 8 kg mjöl så det blev en hel del deg. Sedan gjorde jag iordning tomatsåset och 3 tårtor. Vi hade bjudit in 35 personer till kalaset. Vid 12 var vi klara med alla förberedelser och kom då på att vi inte hade köpt vinet! Söndag, kl 12, 4 nakna barn och vi hade inget vin. Jag försökte få tag på mamma som naturligtvis inte svarade i telefonen för att höra var hon hade fått tag på vin veckan innan. Istället fick vi göra iordning oss snabbt och åka ut bland vingårdarna för att söka någon som vi kunde köpa vi av. Efter ungefär en timma på kringliga krokiga vägar stod vi utanför grinden till dem mamma hade köpt av. Vi fick köpa direkt ur tunnorna.

Hem, lunch och städa huset. Vid 17 tiden började gästerna komma och vår pizzeria var iordning. Vi hade tänt elden i pizzaugnen direkt när vi kom hem så den var i perfekt temperatur när vi startade. Hela gården var full med bilar och kompisar och en massa barn. Underbart!

Vid 23 igår åkte de sista gästerna hem och vi och barnen stupade i säng.

Nu är det måndag igen. Jag ska jobba eftermiddag hela veckan. Big behöver lite semester säger han.

KRAM!


Kommentarer
Postat av: tilda

Lovely!!!

Jag har saknat att läsa om mina fina i Italien!

2010-05-18 @ 00:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0