Kapten klänning

Vilket jäkla namn, Kapten klänning. Vad är det som har hänt i Sverige egentligen? Jag läser alla morgontidningar på internet varje dag men har kommit över kapten klännings artiklar när han redan verkar vara inlåst. Vad är det för stolle? Är det på riktigt?

Till något helt annat. Min vardag. Idag har varit en strålande dag. Det började med långfrukost med barnen och inget skrik och gnäll med påklädning. Jag vet inte om någon kan förstå vad det betyder när man har 4 barn att klä på (särskilt vintertid) och så vill de inte. Det blir som ett inferno hemma. Men imorse gick det som sagt bra och alla kom iväg till skolorna i tid och glada. Solen skiner och himlen är blå. Det är underbart.
Efter att ha läst någonstans på internet om en tårta fick jag lust att göra just en sommartårta. En tårta med grädde och bär på och eftersom barnen tycker det är så roligt med födelsedagar så ska vi fira en årsdag idag. Det har gått ett helt år sedan förra året den här tiden. DET är väl värt att fira? Det ska vi göra iallafall. Tårtan är i ugnen och om jag inte skriver jäkligt fort här nu så kommer vi inte ha en sommartårta men en bränd tårta.
Jag hittade en ny grej till grädden, gräddfixering! Vilken underbar sak. Äntligen slipper grädden glida ner på tårtfatet 3 minuter efter att den åkt på.

Nu har tiden gått ut.

Ikväll kl 19.30 ska jag till ögondoktorn igen. TÄNK PÅ MIG DÅ!!!!!!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0