Jag är här

Här är jag igen. Jag tappar lusten, får tillbaka den..men så skriver jag inte.
Jag vill skriva. Jag gillar att skriva, men framförallt har jag massor att skriva om. Det kanske är anledningen till att jag inte gör det.
Livet fortsätter i full fart. Vi gör mycket hela tiden och dagarna försvinner innan de har börjat ibland.
Idag började morgonen med sovmorgon till 10.30. Big satte ploppar i öronen efter ha bytt på Sigge som låg och sjöng för sig själv. De andra barnen gick upp med henne någon timma senare och vi gick alltså upp 10.30.
Det blev brakfrukost med hela ligan och sedan packade jag ihop de 3 stora barnens badsaker och de åkte med Big till badhuset. Fortsättningen på dagen skulle innehålla IKEA i Rimini för att köpa alla småsaker som ljus, servetter, glödlampor och annat som vi alltid har hemma men som just nu är totalt slut på. Middag skulle det bli hos Ines i bergen. Det blev inte som vi hade tänkt oss. Det blev snöstorm istället. Hela stan är under snö. Pinjeträden brakar ner överallt.
I fredags gick jag ut med två kompisar. Jag kom hem efter fyra. Det var fruktansvärt. Vi hade väldigt roligt, det kändes som om jag var 17 år igen. Jag fick roliga kommentarer, blev bjuden på en himla massa drinkar och fick skamliga förslag. Det är fakstist roligt ibland. Vi var nog de första som gick från stället men jag skulle upp kl 7 och skjutsa Stora A till skolan som jag hade lovat honom. Innan vi åkte hem åkte vi till en bar och åt frukost med nybakade bullar och härliga smörgåsar. Perfekt.
Det tog dock 24 timmar för mig att bli normal igen. Har det med åldern att göra? Oroande hur som helst.

Jag hittade detta på en annan blogg och blev sugen på att svara jag också. Fullständigt onödigt men roligt.

Humör: Jätte bra. Lite trött 
Gjort: Städat, tvättat, ätit mat, gosat med barnen.
Planer: Storslagna jobbplaner
Kläder: Bigs hemkläder
Ser på: Striscia på femman
Lyssnar på: Negramaro och Jovanotti
Läser: nyheterna via internet
TV: webbtv är det bästa.
Dricker: champange eller vatten
Äter: för mycket
Middag: kines ikväll.
Bästa: Mina finaste underbara barn
Sämsta: all snö
Barn: Jag har 4 alldeles underbara barn
Väder: Snö

Nu måste jag sova. Klockan är nästan 2. Men jag är glad, för bredvid klockan står det att det är den första februari. Fy farao vad härligt! Våren närmar sig!

Buona notte,
E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0