Kompisonsdag

God morgon!
Idag har vi Riccardo här. Det är Lilla A's kompis från skolan. Det är första gången han är här och han är helbusig. Det ska bli spännande att se hur det går. Igår jobbade vi som dårar i lägenheten och kl 15.00 var vi helt färdiga. Jag hade tagit av mig kläderna för att inte smutsa ner dem eftersom vi skulle åka och göra färdigt kontraktet. Min tröja i silke hade jag hängt på ett element och precis när vi skulle gå så tappade Big tröjan ner på golvet där det var en stor pöl av golvtvättmedel. Blått!
Jag fick gå på mötet med en blåblötfläckad blus. Kul. När allt var över kändes det som en enorm lättnad. Nu har vi bara källaren kvar men det är inte så svårt. Inga trappor utan bara att häva in i bilen och köra.
När vi kom hem tog jag min vnliga tur 10 km cykel. Det är så underbart skönt att ha kommit igång med något.

Här kommer lite bilder från igår kväll då mammas kompis Franco var här och hjälpte oss med våra örter som hade växt ur sina krukor. Han planterade om dem och gjorde ett nytt litet land. Sedan åt vi en härlig middag ute. Det var 30 grader varmt kl 22 på kvällen.


Lilla S ligger inne hos mormor och myser


Barnens favoritbil!


När jag köpte de små kycklingarna så var det 5 höns. Nu är det 4 höns och en tupp!


Vårat stall där hönsen och kaninerna bor.


Sibylla mat i Italien


Nattunderhållning på Italienska!


Franco och barnen plockar fikon. Det fanns en hel del mogna


Fikonträdet


Stora A letar mogna fikon


Färdiga landet. Ser ni salvian hur mycket vi har?!


Katten Anna Susanna Fuffi



Bye!

E


Kommentarer
Postat av: Anonym

Av salvian kan ni göra saltimbocka de är dunder gitt med salvia sås till! Gu va stor katten å hönorna blitt, har anna blivit snällare eller bits hon fortfarande?

Hoppas allt är bra med familjen sakna er! Kram

2010-08-17 @ 13:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0