Middagen är över

barnen är i säng, och så även Big. Här blev jag lämnad ensam i tystnaden. VAD SKÖNT! Jag sitter och lyssnar på inget. Fy farao vad skönt!!

Kakan blev förjäkla god. Den såg förfärlig ut. Rent av äcklig, men så smakade jag och den var faktist jätte god!
Middagen höll på att spåra ur. När killarna kom hem med Big från jobbet så var jag helt slut av barnskrik. Det har varit ganska hög volym på tjejerna idag, trötta och griniga så när pojkarna kom hem som två vildar höll jag på att bli galen. Det blev hårda bananer när jag skällde på dem. 3 små betjänter fick jag dem att bli. De dukade bordet, plockade bort saker som låg framme och sedan, det bästa av allt.. De satt kvar vid bordet hela middagen.

Sen åt vi som sagt den oändligt fula ananaskakan som jag nästa gång kommer att göra lite annorlunda till utseendet.

Svar på frågan var jag får tag på creme fraise i Italien är att jag de första 6 åren här inte fick tag på det alls. Sen fick jag reda på att en ryska med ett litet hål i väggen på en parkering i stan sålde creme frasie så då började jag köpa det där. Sen någon månad tillbaka köper jag det på vanliga coop. En butik i min stad har det men faktum är att ryskans är bättre. Kanske för att den är väldigt mycket fetare..
Ett tips är att köra med grekisk yoghurt istället. Det är magrare och fungerar precis lika bra. Grekisk yoghurt hittar jag i nästan alla matbutiker här och finns i mjölkhyllan. Annars brukar de ha det i ostdisken också, då är den färsk men lite fetare.

/Mrs E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0