För att avsluta helgen..

..här är jag igen. Det har varit en ganska märklig dag ändå. Det känns som om det har hänt hur mycket som helst och ingenting idag. Jag var ut med en kompis på morgonen och handlade. Sen var det lunchen. När Big sov ringde grannen på och under armen hade hon en fasan. En hel fullständig fasan! Hon sa att Big hade sagt till hennes man att han gärna tog emot något efter jakt. Och så kom hon där med fasanen. När hon (formodligen) såg att jag blev lite paff frågade hon om jag visste hur man skulle göra rent den?! Uhhm sa jag, nja jag har väl inte riktigt gjort det förut. Hon var snäll och tog hem den igen och ett tag senare kom hon tillbaka med en skållad stackars fasan färdig att sätta in i ugnen.
Sen hade barnen fest på bordet med alla ritpapper de hade. Det fick de lov att göra men om de lovade att plocka upp allt igen från golvet när de lekt färdigt. Det lovade det. Såklart.
Dessvärre blev det svårare än vi trodde för dem att hålla vad de lovat, så vi tog till alla föräldrars vapen..lockbetelse.. OM ni plockar upp allt från golvet så får ni TAATAATAATAMMMM MC DONALDS!
TRUMVIRVEL!!! DET FUNGERADE! Inte ett papper kvar på golvet 1½ minut senare.
Big satte en jacka över sina hemmakläder, Stora S satte en jacka på pyjamasten och stövlar på fötterna och så åkte de drive och köpte Mcelidoncen. Sen åt vi det på mest tjusiga dukade bordet. Lindt chokladkulor till efterrätt. Mycket hälsosam middag.
Tagliatellen blev infryst och min ragu också.
Sen var det bad, Mr Bean filmen, bus, medicin, tandborstning och så stupade Lilla A och Lilla S i säng fö en dryg halvtimma sedan.
Nu står Stora S och gör trollkonster med starwars ljusstaven hon fick i sitt happymeal och Stora A skrattar så han håller på att kissa på sig.

Ganska mycket för att vara söndag ändå.
God natt, nu ska jag krypa ner i sängen och se på pinsamma tv serier på datorn.

/Mrs E

Vi närmar oss jul. När jag kommer på vad barnen önskar sig så lägger jag upp det här. För att minnas åt mig själv eller om någon annan skulle vara intresserad att veta ;)

1) Jag har varit så smart att jag har önskat vad som helst från www.dodo.com till flickorna från Big.

2)

Adidas superstar till båda flickorna. Storlek 22 till Bibs och 25 till SWE

3)  Cicciobello Bua. Det är SWE's högsta dröm just nu.

4) Nintendo DS, Nintendo DSi Eller Nintendo DS lite. Jag har fortfarande inte förstått vilken av dem som är bäst. Jag måste fråga någon kunnig. Pojkarna ska få varsitt.

Slut på listan. Det kommer nog upp fler saker. Det känns så bra att planera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0