Vad Italien gör med mig

Idag när pojkarna slutade skolan åkte vi direkt hem. På morgonen hade jag uträttat 200 ärenden och även hunnit handla mat så när vi kom hem kl 13 så gjorde Mr Big iordning lunchen och jag började med middagen. Vi har nya hårda regler hemma nu. Ingen TV inget playstation..ingenting av något..
Iallafall så innebär de nya reglerna också att hela familjen alltid ska vara utvilad och ha sovit bra på natten och för att det ska vara så bra så måste alla barnen sova innan 20.00. Det är inte så lätt om inte allt är väldigt organiserat. Iallafall, idag gick allt jätte bra och kl 14.45 åkte jag och pojkarna och hämtade flickorna på dagis och sedan gick vi till parken som ligger precis bredvid. Vi klädde på oss alla dunjackor, halsdukar och mössa till lilla S. Det kändes ganska lagom varmt och skönt så. När jag kom hem vid 17.30 visade termometern 21.3 grader..och det har varit mulet hela dagen.
Det är det jag vill säga med att jag nog har bott i Italien tillräckligt länge för att bli som italienarna. Det skrämmer mig. Vilken svensk turist som helst skulle gå omkring i kjol och sandaler i det här vädret. Vad väntar jag på? augusti värmen?
                                                   

Bibbi hade inte det minsta problem att somna ikväll. Hon lekte som galen i parken.

Kommentarer
Postat av: mini

men hej sööt! italien, åå underbart! mini

2009-03-28 @ 00:31:53
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha jag känner mig likadan (bor med här nere, i siena) jag tar på mig lika mycket som dem men hade det varit hemma hade jag nog gått i en "felpa" bara: ) vart bor ni? kram!

2009-03-28 @ 17:11:59
URL: http://eccomiqua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0