Trött E

Idag är jag lite småtrött. Bibs höll hov inatt. Hon brukar verkligen inte vara besvärlig på nätterna men inatt trodde jag att jag skulle dö av sömnbrist.
Konstigt nog så går dagen att genomföra iallafall när man väl har kommit upp men fy vad tungt det var.

Jag är på butiken. Jag hade tänkt ta bilder för att visa vad fint vi har det här i gamla innan vi flyttar, men det är så stökigt och så mycket grejjer överallt så jag gör det inte. Och så väntar jag på en kund som ska komma när som helst.

Bibs var på dagis idag iallafall. Jag var med henne till doktorn igår men det var ju ingenting. Inte ens öronen var inflammerade. Men hon hade ju 39 i feber. Konstigt. Iallfall blev hon sedan bra och hade 35 i rumpan igår kväll! Nästan nedkyld!?
Idag har jag varit som vanligt och gjort en sjuhelsikes massa ärenden. Jag förstår inte var alla måsten kommer ifrån. Jag kör bara bil hela tiden.
Idag har jag haft en massa knäppa kunder här i butiken. Varför kommer de alltid när jag är här? Eller är det för att jag idag inte har tålamod med dem?

Imorgon är iallafall en spännande dag. Då åker jag och mam till Firenze på Pitti Bimbo! Yey, äntligen!
Vi ska plöja igenom hela mässan på en dag om vi kan. Annars åker jag och Big dit på fredag. Jag hoppas jag slipper eftersom Axel åker till Sverige på lördag. Jag vill gärna vara med honom imorgon efter skolan och så måste jag packa åt honom också. Uffa vad hemskt att han ska vara borta så länge. Jag längtar redan efter honom.

Sa jag att jag var och tittade på en härlig lägenhet med mamma häromdagen? Jag tror jag ska visa lite bilder så får ni sedan säga vad ni tycker. Tänk inte så mycket på golven och dörrar. Det ordnar man sedan.

Från hallen sett. En korridor som leder till 2 sovrum och badrum längst ner.


Ett av sovrummen i den här korridoren. Jag tror det är circa 6'6 meter eller


Andra sovrummet i samma korridor. Det här är också stort. Circa 6*6 meter
Lägg märke till att alla fönster är gjorda som dörrar. Alla fönsterluckor är
stängda på bilderna.


Stora badrummet. Väldigt tråkigt men med mycket utrymme. Större åt andra
hållet bakom dörren.


Hallen som är väldigt stor den också. Dörren som är stängd är ytterdörren.
Jag vet inte riktigt vad man kan göra här men det är ju ett jätte utrymme att fylla.
Gubben som syns (som står i köket) är dörrvakten som jobbar i huset.


Ett till sovrum. Det kommer man till när man går rakt igenom hallen.
Till höger är vardagsrummet.


Vardagsrummet med ett underbart fönster. Inte direkt industrifönster som
jag drömmer om men det kommer väl en dag det också.
Jag tycker iallafall väldigt mycket om alla stora fönster i den här lägenheten.
Och det är högt i tak. Nya golv och vitmålade dörrar så blir allt väldigt mycket
trivsammare


Andra fönstret/dörren i vardagsrummet


Så här ser det ut där.


Från vardagsrummet. Öppningen i mitten är mot hallen, sen kommer första
korridoren. Dörren till höger är mot sista sovrummet ovan. Dörren till vänster
är ett sovrum som vi skulle vilja göra till matsal. Eftersom det är 4 sovrum,
och vi egentligen vill ha fem för att alla barn ska ha eget rum så är det kanske
egentligen mest rättvist att barnen får 2 rum och vi förstås. Då blir det här
sovrummet ledigt som matsal.


Här är sovrummet/matsalen. Det ser litet ut men är i verkligheten stort det också.


Andra badrummet som ligger mellan köket och sovrummet/matsalen


En till korridor "mellanrum", förvaring. Bakom dessa dörrar har man
tvättmaskin, torktumlare mm. I överskåpet är gasen.


Köket är gjort väldigt konstigt. De har liksom delat upp det med lite på ena
sidan och lite på andra. Jag skulle vilja ha allt tillsammans. I Italien är det
sällan kök och badrum när man flyttar in, alltså har vi också vårat gamla
som vi tycker om och vill sätta in.
Det som är lite (väldigt egentligen) synd med den här i övrigt förträffliga
lägenheten är att det inte finns något terass. Det var egentligen mitt krav
om jag inte får trädgård. Det finns dock en liten balkong som syns här i
bild. Mitt emot har det väl en ca 100 kvm stor terass att sukta efter!


Där ser ni den. Man kan ju lätt bli avundsjuk..


En annan del av köket..


En till del


Avundsjuk..

Kommentarer
Postat av: gammsia

Underbar! Dyr va?

2009-06-24 @ 22:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0