Sjukstuga

Här är det riktig sjukstuga. Bibbi har fått en fruktansvärd vattkoppspyrddkropp. Hon ser fullständigt galen ut med sina blåsor. De visste inte (som vanligt) riktigt vad det var för den tog sig så konstigt..men efter ett tag som prickig kom blåsorna. Och de kom som en stormvind. Vi har inte kunna vara ute de sista dagarna och hon har inte sovit och bara skrikit som en dåre dag och natt. Ni som känner Bibbi vet att hon aldrig skriker. Men hon har varit flyförbannad.

Därför har jag inte skrivit här. Det har varit mer kalabalik än vanligt.
Jag och Big har flyttat ut i vardagsrummet för värmen. Det är skönt. Inatt frös jag. Lovely.
Imorgon åker tvåan och trean med Nonna Å och U till Milano. De stannar på hotell och flyger från Milano på tisdag lunch.
Idag var vi ut för första gången med Bibbi. Blåsorna är torra nu. Vi tog en sväng på cykeln och åt frukost på en bar vid piazzan, sedan åkte vi och köpte tågbiljetterna till imorgon med Nonna Å och U och sedan upp i kullarna på en härlig restaurang. På vägen tillbaka åkte vi till CC där Nonna Å har kollat på en lägenhet men det blir inget av det efter att vi pratat med ägaren ikväll. En riktig skitkärring.

Nu är väskorna packade och vi ska mysa en stund innan barnen ska sova.
Jag lägger in lite bilder senare. Idag tog jag ganska många.

Ta hand om mina fina barn i Sverige!! De har måååånga önskningar ska ni veta! Zio C, morfar, Zia J, Bis, GammZia och Co, Mo och blonda J och alla hennes syskon. Lotta och kill-ligan OCH alla ni andra!

Någon som kan förklara hur i hela friden man tar sig till Sverige i bil?! Snälla! Jag kolla på www.viamichelin.it men jag förstår inte hur man tar sig över med båt. Jag vill åka BILLIG båt. Helst ingen båt alls. Måste man det? Kortast möjliga resa iallafall. Skriv tips

Kram,
E

Här kommer bilder:

Fina pojkar i nya frisyrer


Fröken S

Nu kom maten hem
Jag fortsätter senare

Kommentarer
Postat av: Emma

Kolla www.scandlines.se eller åk Hamburg-Flensburg-Odense. Åk genom Östtyskland upp och ta färjan Rostock-Gedser är ett annat tips som vi "brukar" göra. Trevlig resa!

Emma A

2009-07-26 @ 22:53:52
URL: http://www.superfruit.se
Postat av: Marie

I den här artikeln ser du alla alternativ och får dessutom länkar till alla sajter du behöver för att planera resan.



http://sydsvenskan.se/bil/article105889/Billigaste-vagen-till-kontinenten-tar-lang-tid.html

2009-07-27 @ 00:03:47
Postat av: Mo

Vi tog färjan mellan Puttgarden-Rödby kortaste väg med färja, sen är det ju en bro mellan Köpenhamn och Malmö. Jag förstår dig jag gillar inte heller båtar men det tyckte jag var helt ok det tog ung 30 minuter, En fikapaus och så var man framme. Jag längtar efter 2 och 3 hoppas verkligen att vi får träffa dom. Kram Mo

2009-07-27 @ 10:36:31
Postat av: kusifinene

rödby-puttgarden färjan kostar ca 600 danska vad jag kommer ihåg! och bron malmö-danmark kostar395 sek

Jag längtar kom snart kram kram

2009-07-27 @ 14:41:39
Postat av: Linnea

Inte behöver du ta båten, jag förstår dig - jag gillar inte heller de där båtarna. KÖr genom Danmark, det är fint och det är broar överallt nu.



Du har verkligen förenat två goda ting - Sverige och Italien. Jag älskar Italien! Men det var länge sen jag var där nu, 10 år sedan - då var jag på Sicilien! =)

2009-07-27 @ 21:07:24
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0