Ny helg på gång

Nu är det snart helg igen. Vad mysigt. Den blir ju dessutom 4 dagar lång. Jag ska passa på att mysa jätte mycket med barnen. Stora S skulle vara hemma från skolan för att gå på ultraljud kl 9.30 men jag hade tagit fel på tiden. Det var ju 11.30 så hon fick åka till skolan iallafall. Stora S vill ingenting. Hon vill särskilt inte klä på sig. Och inte klä av sig. Så när pyjamasen ska av och kläderna på varje morgon så blir det alltid krig mellan henne och mig. Hon skriker, slåss, sparkar och bits. Det är fruktansvärt att klä på henne. Imorse var det värre än värst. Hoppas  verkligen att det går över snart. (men då börjar väl Bibbi istället)

Hur som helst, här sitter jag och skriver och lyssnar på strykjärnet som klickar på och av med jämna mellanrum. Det är en skön tystnad att lyssna på när man plötsligt blir ensam hemma på morgonen. Det är precis som om en orkan har gått förbi.

Nu ska jag börjar klä på mig. Jag har lite ärenden att göra innan jag ska iväg till sjukhuset med skruttan. Vi ses kanske i eftermiddag.

/E

Kommentarer
Postat av: Johanna Andersen

Jag lovar att om några år när det vänder och hon istället blir galen i att köpa kläder så kommer du önska att hon vore tre och ett halvt igen och vägrar att ens ta på sig dem...! ;)

2009-12-05 @ 18:25:12
URL: http://johannaaandersen.blogg.se/
Postat av: Gammzia

Låt henne gå i pyjamasen en dag. I alla fall ut till bilen.

2009-12-07 @ 22:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0