Våra namn

Jag har lite bråttom men jag tänkte bara berätta om våra namn. Jag har aldrig skrivit ut dem på den här sidan. Inte heller namnen på våra vänner. Jag har aldrig nämt var vi bor men jag kan berätta lite.

Min man kallas här Mr Big, Big eller M. Hans riktiga namn börjar på V men det är som uppdelat på 2 och andra halvan som jag kallar honom för (i verkligheten) börjar på M.

Jag kallar mig själv E eller Mrs E. Mitt namn börjar på E kort och gott

Pojkarnas namn börjar båda på A och därför skiljer jag på dem med Stora och Lilla A.

Flickornas namn börjar på S och kallar dem därför också för Stora och Lilla S. Båda flickorna har dubbel namn och då kallar jag dem ibland för SF eller SS. Lilla skruttan kallas i familjen även för Bibbi och det skriver jag ofta på Lilla S.

Nonna Å är mormor Å.
Zia Succo kallas moster J för. Det vet hon själv varför. Hennes namn är något man kan dricka ;)
Sen har vi flera smeknamn

Vi bor i en stad vid adriatiska kusten. Söder om Milano, norr om Rom, söder om Bologna och norr om Rimini. Då är det ganska lätt att lista ut var vi bor om man har lite koll på italienska kartan. Jag gör så här för att jag inte vill bli hittad av folk som inte har med oss att göra. Jätte fånigt egentligen, men varför inte egentligen.
Jag kanske börjar skriva ut våra riktiga namn i framtiden. Det finns ju väldigt många bilder på oss iallafall

Så var det med det. Jag sitter här på toastolen igen och plattar håret. Det är väl ganska bra gjort att blogga och platta håret samtidigt!

M ska komma och hämta mig snart. Vi måste åka till doktorn med honom. Han har fått någon mystisk infektion i benet. Det är alldeles rött och svullet. Jag måste sedan göra en miljon ärenden på stan inför påsken. Från och med idag är ju barnen hemma i 6 dagar.

Trevlig onsdag!

Kram,
E

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din blogg:)

2009-04-09 @ 23:18:22
Postat av: Ponder

Jag kan förstå att du vill hålla lite hemligt på bloggen eftersom vem som helst kan läsa här. Själv är jag (tror jag) hyfsat anonym på just min blogg, men vet man var jag håller till i vanliga fall (du vet den där gamla ankomstgruppen ;) kan man nog snoka fram både ett och annat. Även om det går att göra det, så vill jag inte att det ska vara lätt att identifiera mig.



Dessutom gnäller jag ganska ofta om saker på min blogg, t ex barnens dagis. Om någon som har barn där, eller ännu värre, någon i personalen, skulle råka halka in på min blogg vill jag inte att det ska veta att det är just det dagiset jag skriver om. Kanske fegt, jag vet inte, men sån är jag!

2009-04-10 @ 23:11:08
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0