Vad jobbigt det är

Det känns så hemskt att det som har hänt har hänt här i Italien. Det är verkligen så fruktasvärt och att läsa om detta i alla medier, att se det hela tiden på tv gör mig fullständigt deppig.
Det är så många som har dött, så många som är allvarligt skadade och så många som har blivit utan hem.

Här hos oss så har det tack och lov inte blivit många skador. Några byggnader har fått skador men det är inget i jämförelse mot vad som har hänt i L'Aquila.

Varje dag måste man komma ihåg att vara glad och tacksam för det man har. Imorgon kanske det inte finns kvar.


Kommentarer
Postat av: Ponder

Det måste kännas otroligt jobbigt när det händer så nära. Jag menar, jag tycker det känns jobbigt, och jag befinner mig 300 mil bort...



Att ta vara på dagarna är något jag faktiskt blivit bättre på det senaste året, efter att jag höll på att stryka med under vår minstings förlossning. Allt hamnar liksom i ett annat perspektiv då.

2009-04-10 @ 22:58:45
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0