Underbara söndag

Imorse kl 8 satt vi i bilen och åkte iväg mot Parma. Vi stannade först och åt frukost på min favoritbar på vägen. Kl 10 var vi i Parma och åkte först på ett jobb vi hade att göra. Ungbusarna skötte sig exemplariskt och allt gick väldigt bra. Vi parkerade i centrum och promenerade i vackra Parma til 14 tiden. Det är domenica delle palme idag, och nej, jag vet inte om det finns på svenska..är det något man firar idag i Sverige? Iallafall så går man i kyrkan och får en olivkvist. Ja, som ni hör så är jag inte särskilt inne på de katolska traditionerna. Otroende är vad jag är helt enkelt. Eftersom barnen läser religion i skolan så följer jag ändå med på dessa saker. Jag tycker det är viktigt att de inte ska känna sig annorlunda och tro är en sak som alla måste tänka på själva. Jag kommer inte att varken prata positivt eller negativt om tro med mina barn. Det är helt upp till dem.

Tillbaka till Parma. Vi gick omkring i kollade på alla fina butiker, skyltfönster, vackra byggnader, vackra människor, härliga ute serveringar. Vi åt glass, drack kaffe och åt lunch. Vi busade i parken och vi skrattade hela dagen. Vid 14 var vi som sagt tvugna att åka hemåt igen eftersom barnen och M skulle på bio och se Alien vs monster (kan den heta så på svenska tro?)
Bion började vid 17 tiden och vi hann precis. Efter en så fin dag och solen fortfarande sken ute så ville jag inte vara kvar hemma och äta ikväll så vi åkte till F och åt napolitansk pizza. Det finns ingen godare pizza än den. Det kan jag lova.

Nu är vi hemma igen. Ganska tidigt men barnen åt inte, de var ute på gården och lekte med en ung kille som underhöll dem hela tiden. De hade öppnat 2 påskägg i förtid och ätit upp ungefär ett halvt kilo choklad, så det kan ju vara anledningen till att det inte var så hungriga.

Nu ligger Lilla A och Lilla S i sina sängar och sover. Jag ligger i vår säng tillsammans med Stora A och Stora S sitter med M och tittar på tv.

Imorgon är en ny dag och en ny vecka börjar. DET är alltid lika spännande. På torsdag börjar påsklovet. Alla barn hemma till onsdag. Det ska bli mysigt. Mamma kommer förmodligen hem på lördag kväll och på söndag är vi ett ganska stort gäng som ska åka till en agriturismo och äta påsklunch tillsammans.
Nu kommer lite bilder från dagen

HERREJÄVLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VI HAR PRECIS HAFT ETT JÄTTE JORDSKALV, JORDBÄVNING ELLER VAD DET HETER!!!! ALLA SPRANG UR HUSET VI BOR I, ALLA GRANNAR, FÖNSTER RAMLADE IHOP!! JAG TROR INTE DET ÄR SANT! DET BLIR INGA BILDER NU. VI MÅSTE KLÄ PÅ OSS OCH TA UPP BARNEN


Kommentarer
Postat av: Camilla "lillmamman"

Men jösses!! Vi "pratas" när allt är ok! Blev jätte nyfiken på dig som med är ung 4 barns mamma. Skicka en kommentar på min blogg så jag får veta att allt är bra... Läskigt...



www.lillmamman.se

2009-04-05 @ 22:51:58
URL: http://www.lillmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0