Påsklov

Nu har påsklovet börjat. Barnen är jätte glada för det. M är hemma med dem idag och jag är i butiken nu. Jag gick ut 45 minuter innan jag skulle börja och cyklade runt i stan och stannade sedan på en bar och åt en brakfrukost. Underbart. Det känns så befriande när man har ganska mycket tid på sig att göra sina saker. Ibland undrar jag vad folk utan barn fyller ut sin tid med. De måste ha så vansinnigt många timmar till övers varje dag.

Hinner man slappa på soffan? Handla mat? Hinner man gå till frisören på en inbokad tid? Hinner man gå på toaletten, torka sig, tvätta sig och till och med tvätta händerna? Hinner man vänta tills inpackningen i håret har verkat innan man måste sköja ur den? Hinner man träffa vänner? Hinner man tänka på vad man ska äta för att inte gå upp i vikt? Hinner man kanske till och med gå och träna? Tänk, man kanske till och med hinner sova 8 timmar innan man ska gå upp?

Jag kommer inte ihåg hur det var. Men en sak vet jag. Jag har mycket roligare nu än jag hade

Kommentarer
Postat av: Ponder

Just det där pratade vi faktiskt om härom dagen, maken och jag. Vi var mitt uppe i en ganska kaotisk middag - du vet hur det kan vara; den ena vill inte ha det som serveras och surar för det, den andra kastar mat på golvet och skrattar, och den tredje skriker för att maten inte kommer tillräckligt snabbt. Hur som helst, vi undrade då hur det var att äta middag innan ongarna? Gjorde vi det överhuvudtaget? Jag kan då rakt inte minnas det, men det måste vi väl ha gjort? Sen kom vi in på all den där tiden vi måste ha haft då, men som vi ändå inte gjorde så mycket av. På något vis hinner man ju mer nu, fast än man har en helt bunt små att jaga runt efter.



Och jag håller med dig, det måste ha varit väldigt tråkigt utan dom!

2009-04-10 @ 22:53:41
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0