Jordskalven

Nu känner jag mig så där liten igen. Jag känner att paniken ligger nära under ytan. Det är verkligen överallt något från L'Aquila på tv, radio eller tidningar. Efter skalvet som vi hade här i vår stad i söndags kl 22.20 så känner jag mig inte trygg. Det känns inte alls bra att vara här. Tänk om vi nu sitter och ser allt det hemskt i L'Aquila och så händer det något här?! Just nu visar de begravningen av alla männsikor som dog där. Det ser helt vansinnigt ut. Det är så mycket folk, så många kistor, små vita kistor där små barn ligger. Döda. Jag får panik. Jag vill fly. Men vart? Vad ska man göra? Vad händer om vi får ett nytt skalv här? Står vårat hus? Vad händer? Förra skalvet låg på strax under 5. Vad händer om det går över den siffran? De har sagt att det väntas skalv här hos oss igen. Snart. Men när?? Hur? Vad ska man tro? Jag sitter här och söker på internet efter information. Jag sitter och funderar på hur man får ut barnen..Om det går? Hinner man? Vad gör man?
Jag mår inte alls bra nu. Det här är jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Ponder

Fy, att känna sig otrygg i sitt eget hem är otroligt jobbigt. Ni har inga släktingar ute på landsbyggden ni kan flytta hem till ett slag? Till det värsta lagt sig. Fast ni har ju förstås butiken att tänka på också...



Jag har medvetet valt att inte titta så mycket på tv-nyheterna från L'Aquila. Det blir för mycket, som du skriver. Kanske är det fegt, men det är ju inte för att jag inte bryr mig, utan snarare tvärtom.



Skickar en kram och hoppas att du kan få bukt med paniken på något vis.

2009-04-10 @ 23:04:13
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0