Det bästa med internet är bland annat..

1) Man hittar flyresor till vilka priser som helst och kan ta sig vart man vill i världen

2) Man kan kommunicera med vem som helst när som helst.

3) Alla recept som är så otroligt bra. Man kan jämföra med 2.000000 recept på samma rätt och sedan komponera lite som man vill.

Det är vad jag gör just nu. Jag har tagit det här:  http://www.smulpaj.se/hallonpaj som exempel med lite ändringar.
Det blir nog gott. Stora S är överlycklig som har fått grisa med smöret. Smulpaj måste vara det bästa för ett barn att göra. Det ska ju inte precis bli en slät deg av det.

Eftersom vi bakar ni så tror jag att det blir pastagöra i eftermiddag. Eller kanske piadina? Det ska jag ge er ett kalasrecept på. Jag bor ju i Romagna om det säger er något, men piadinan kommer iallafall härifrån. Jag och Big har försökt med 200 olika nonni recept men aldrig lyckats med piadina men så en gång så lämnade min pappa boken "Solens mat" hos mig när han var och hälsade på. Den är ju svensk, men vad hittade jag där om inte det perfekta receptet på Romagnolsk piadina! Lyckan är total efter det. Barnen älskar piadina och det är ett perfekt mellanmål att ta fram. Piadinan går utmärkt att frysa och har man några skivor salami, prosciutto, ostar, salsiccia, grillade grönsaker så kan man lägga i det.

Om jag bakar dem i eftermiddag så tar jag bilder så får ni se hur de ska se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0