Jag älskar livet.

Vet ni, jag älskar mitt liv här i Italien. Det är verkligen så. Ibland så undrar jag hur jag kunde välja ett land som detta men det slutar alltid med att jag förstår varför. Jag älskar det här landet och livet jag lever här. Jag har en underbar stor familj, fyra fantastiska barn, ett roligt hem, ett jobb jag gillar. Det är varmt och skönt och jag har många vänner som jag bryr mig mycket om och som bryr sig om mig också.

Igår jobbade jag på eftermiddagen och Big var hemma med barnen och när jag cyklade hem vid 20 tiden så andades jag den underbara luft och kände hur hela staden doftar. Underbart. Det satt folk på restaurangerna och uteserveringarna. Folk skrattade och var finklädda. På cykeln kunde jag fönstershoppa och se fina saker och jag tänkte verkligen på hur bra jag trivs här och hur lycklig jag kände mig i just den sekunden.

Ibland är det lätt att fasta i ett nagativt mönster. Man tänker för mycket på småsaker som man kanske inte är helt nöjd med men ibland måste man tänka på helheten. Det man faktist har och tycker väldigt mycket om. Det gjorde jag igår kväll när jag cyklade hem. Och jag känner mig lycklig.

Mrs E

Kommentarer
Postat av: Ponder

Åh, jag förstår att du trivs, det låter så härligt när du beskriver det.

Och du har rätt, det är allt för lätt att fokusera på det trista och negativa (undrar varför egentligen?), och glömma bort allt det fina och bra man har.

2008-10-04 @ 22:36:50
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0