Italienarna

De är väldigt roliga ibland kan jag tycka. Nu är det ju höst. För det är den 4:e oktober. MEN det är också runt 25 grader varmt. Det har blivit höst färger ute och bladen trillar av träden men det är ju fortfarande väldigt varmt. Det känns lite fel att klä sig i blommig och typiska sommar kläder så det är inte det jag vill säga nu men, alla barn här är klädde upp till öronen. De går i tunga kängor, fodrade byxor, vinterjacka (gärna med pälskrage) och mössa!
Föräldrarna är också ofta ganska varmt klädda men de har inte dunjackor, halsdukar och mössa på sig. För det är ju för varmt för det. Barnen skiker och slänger av sig kl'äderna i protest och föräldrarna springer efter och pylsar på för annars får de bajssjukan, huvudvärk, snorsjuka eller vad som helst annat. För det får man nämligen om man bara har fodrade byxor och ylletröja (med skjorta, t-shirt ecc under förstås). Det är roligt, jag måste säga att det är en helt fantstisk underhållning de bjuder på. Föräldrarna.

I love Italy

Kommentarer
Postat av: Ponder

Ha ha, det där minns jag så väl från den höstterminen jag gick i skolan i Italien: De italienska barnen gick i täckjacka och vi åkte och badade typ. Dom tyckte nog att vi var precis lika knäppa som vi tyckte dom var. ;)

2008-10-04 @ 22:33:45
URL: http://ponderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0