Här idag.

Idag har varit värsta kaosdagen på länge.
Stora S var prickig som våra slipsar på hela magen och ryggen igår. Men i övrigt vad det inget konstigt med henne. Jag satte på henne kläderna imorse och skickade henne till skolan..och hoppades att de inte skulle ringa.

När det är någon av barnsjukorna brukar det iallafall vara feber inblandat. Vi tänkte att det kanske var någon allergisk reaktion eller bara något annat enkelt.

Iallafall fick hon gå till dagis men jag åkte med henne till barnläkaren efter för att kolla vad det var. Svaret kom fort. Ur min egen skalle. Hon fick ju en spruta förra lördagen och då sa de att det kan bli så där efter drygt 2 veckor. Eftersom de sa två veckor så har jag inte lagt det på mitt minne till den här veckan. Så jag kom inte på det igår! Men på väg till läkaren gjorde jag det. Alltså hade jag inte behövt åka dit. Ja men iallafall. Så var det med det.

Vi har vår butik precis mitt emot en av universitetsbyggnaderna här i stan och det har varit flera laureor (mah, hur skriver man det på svenska då??) och det går så många mörkkostymer utanför att det ser ut som taget ur vilken italiensk maffiafilm som helt. Dessutom är de som galna. Ska jag översätta vad man säger till en som är laureato här? Doktor, doktor doktor i arsel hålet. Ta dig i arslet! Fint va? Det sjunger de om och om igen. Igår var det ett sådant kaos att brandkåren fick komma..
Idag sprutade de ner alla våra skyltfönster med champange. Javisst, det kunde ju varit värre än champange..

Nästa kaos..
Eftersom rören i badrummet hade gått sönder och vi har orsakat en rejäl jävla vattenskada i hela vår byggnad hemma så kan vi inte tvätta hemma (det är fortfarande ett stort hål i golvet) och därför måste jag ta med vår tvätt, för 4 barn och 2 vuxna och lämna in det på tvätteri. Det skulle jag göra även idag.

När jag skulle åka iväg med alla påsarna så kom jag på att vi hade satt ner hela sofföverdraget i tvättmaskinen och provtvättat..för 3 dagar sedan. Alltså, bäst att ta med och tvätta det också. När Mr Big skulle ta ut det ur tvättmaskinen luktade det LIK! Fy farao, nu förstår jag varför man inte kan gömma lik hemma! Det var en jäkla stank. Efter att ha kräkts på golvet fick Mr Big tillslut ner det i påsar och jag tog med mig allt till tvätteriet. Under tiden åkte jag och träffade en kompis.
Tillbaka på tvätteriet och allt luktar fortfarande lik. Nu ligger tvätten i bilen..sedan kl 16 idag.

Jag kom till butiken 16.15, alltså 15 minuter efter öppning. Och någon vill oss inte väl. Båda låsen var igenklistrade. Förstår ni vilken frustration! En kund stod utanför och väntade! Och jag får inte in nyckeln i låset!

Det är så här hela tiden! Vi har dessutom loppuppfödning i alla våra huvuden. (om någon skulle vilja komma och hälsa på?) Det har vi sedan mars/april, jag kommer inte ens ihåg längre. Men en sak kommer jag ihåg. Vi har spenderat över 4000 spänn på lusmedel. Det kommer jag aldrig att glömma.
Vi har inga gardiner, inga mattor, inga soffkuddar, inget tyg överhuvudtaget i hela huset. Vi håller på att bli galna. Och det är helt sant. Vi sanerar huset var sjätte dag. Förstår ni vilket jobb det är?

Jag är så less. Så fruktansvärt jävla less!

Mrs E. Bara

Kommentarer
Postat av: Nonna

Men lilla gumman, ni har snart min support på närmare håll. Jag är på väg.

2008-10-26 @ 10:22:12
Postat av: Gammsia

Jag lovar att jag kommer i alla fall inte förrän ni är totalt sanerade från allt vad löss heter i minst ett halvt år. Huuu!!!

2008-10-27 @ 19:40:06
Postat av: nonna

Vart har du tagit vägen??? Skriv , för sjutton! Vi längtar efter mer.

2008-11-10 @ 09:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0