Italienarna och Fiat, fläskläpp och brödbak

Igår när jag körde omkring i bilen kom jag på mig själv att tänka på italienarnas trohet till Fiat. Här i Italien finns det inte många äldre bilar som inte är en Fiat. Det är verkligen Fiat till varje pris. Det spelar ingen roll vad det är för modell eller hur den ser ut. Bara det är en Fiat. Jag tror ioförsig att det är den äldre generationen som mest ofta kör och köper dessa bilar. Det är tryggt liksom. Det finns ju reservdelar runt hörnet, mekaniker överallt. Tryggt helt enkelt. Och italienarna gillar trygghet. Man lämnar inte det man har. Man flyttar inte när man inte får plats i huset, man byter inte jobb hur som helst och man åker inte på semester utanför landets gränser.
Egentligen kanske det låter som om jag klagar på det. Men det är inte menat som en klagan. Egentligen kan jag förstå dem. Det finns så många långa fina stränder här, de toppigaste bergen, de flashigaste butikerna och så maten kulturen som det så fint skrivs om ofta. Sen finns det ju ca 60 milj kompisar att hänga med om man får tråkigt.

Jag sitter här med fläskläpp. Undrar var den kom ifrån? Hela munnen känns alldeles stel. Det ser faktist ut som om jag har gjort något lätt ingrepp på övre läppen. Mr Big säger att jag har herpes. Varför herpes hela tiden?! Igår frågade ju läkaren om jag hade herpes i ögonen och nu ska Big säga att jag har det på läppen.. Bussigt!
Jag har inte herpes. Så är det iallafall. Ingenstans. My god!

Idag hade jag tänkt gå till parken med barnen och planerade allt detta med min kompis F. Men hon fick mer lust att shoppa så hon drog med sig alla hennes ungar och åkte iväg till grannstaden. Jag orkade inte och började istället baka ett bröd som blev 2 och som sammanlagt tog 4 timmar att göra! Men det blev helt underbart gott!! Efter middagen åt vi nygräddat med nutella. Nyttiga jag

Här kommer en bild tagen av mig själv. Idag. Jag fick en massa fina komplimanger för den så även om jag själv inte är så där jätte nöjd så lägger jag ut den här och en bild på det provsmakade brödet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0