Det är inte sant!!

Vi har loppor igen. Stora a har hela huvudet fullt av ägg. Förstår ni hur äckligt det är?!! Det finns nog inget mer snuskigt än att veta att det kryper (eller hoppar de?) löss i huvudet. Fy fan vad sunkigt.

Jag hade precis kommit ut från sjukhuset där jag och Sigge bråkade med ultraljudsdoktorn som kollade höfterna på henne och jag var svettig och jäklig och hade just upptäckt ett hål under armen på min tröja. Så ringer Q, barnens skola. alltså, när de ringer från skolan så är det ju för att det har hänt något. Och jag visste ju att de inte kunde var sjuka, jag hade kollat lopphuvudena imorse och kunde inte se något så jag trodde det värsta. Hjärtat hoppar upp i huvudet  på mig när jag ser "Q ringer" ahhhhh. MEN, det var loppor. Det var väl bäst det då.

Nu är jag hemma med Sigge och pojkarna. Big ligger på stranden och glassar som vanligt. Stora Snuff är på dagis och sover. Loppdödarshampoot ska i nu. Jag får skriva mer sedan. Jag måste bli av med dem först.
Sen måste vi vara hemma tills doktorn skriver ut oss från loppepidimin..
Vilket konstigt inlägg det blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0