Bruten näsa och bortkörd bil..

Vilken jäkla dag idag. Fy och fan. Natten som äntligen gick bra och så blev dagen så hemsk. Lilla Snuff åt ungefär en gång i timmen inatt men resten av tiden sov hon. Det var så skönt!
Vi kom iväg alla tillsammans till pojkarnas skola men där fick Mr B lämna mig med dem och lilla Snuff för att åka till Stora s:s dagis. annars stänger de grindarna och så får man inte komma in!
Vi hann iallafall. Sen var det frukost på baren och så kom regnet. Det öste ner. Jag skjutsade Mr B till butiken och lämnade lilla S med honom. Själv åkte jag till Expert för att köpa en ny telefon eftersom vi trodde att vår var trasig efter att den blivit omhändertagen för många gånger av små barn.
Det blev en bärbar så vi kan gömma den. Vår gamla (eller relativt nya), bärbara är det inte mycket kvar av. Den har barnen lekt krig med.

Iallafall efter många turer runt stan fick jag tillslut tag på en parkering och gick in och köpte en telefon. Jag passade även på att köpa påfyllnad till min andra mobil. Jag har en kontant och en med abbonemang. När jag kom tillbaka till butiken så hade jag köpt fel sorts telefon och kontantkortet var inte registrerat så det fungerade inte. Häromdagen kom nya modemet till butiken och jag satte mig för att installera det. Efter 1 timma och det fortfarande inte fungerade så ringde vi till Telecom Italia och fick veta att vår linje inte var redo och att vi skulle försöka igen om 1 månad!!!! Inte en dag utan en månad. Jävla jävla Telecom. Ni kan inte ana hur mycket problem de har orsakat oss. Efter den timmen var det dags att hämta stora S som skulle till sjukhuset 12.30. Men då vaknade lilla S och ville äta så Mr B åkte och hämtade henne. Och sedan hennes provsvar som skulle vara klara i måndags men naturligtvis hade labbet slarvat med det och det blev aldrig klart. Kl 12.15 lyckades vi få det och provsvaren som jag trodde var bra visade sig vara ganska dåliga. Fortfarande.

Det ösregnar fortfarande..

Vi åkte till sjukhuset och parkerade på akutens fria parkering. alltså, man FÅR stå där även om man inte ska till akuten. Det var den närmaste för oss och eftersom vi hade stora Snuff som naturligtvis hade somnat i bilen och lilla snuff ville vi inte gå så långt. Vi tittade på alla skyltar och parkerade i geggan som gräsparkeringen hade omvandlats till och gick in. Väl inne på undersökningen var det samma svar som sist. De vet inte vad hon har. Och har haft. Det visar sig inte på blodprovet och det hade inte blivit så mycket bättre. Vi ska göra fler prover.

Ut från sjukhuset, bråttom bråttom för att hämta pojkarna från skola..men bilen är borta! Vi hade lyckats ställa oss liiiiite på en del som vi inte fick stå på. Det var inte i vägen för någon eller något och skulle aldrig kunna vara det heller. Det stod bilar både framför och bakom oss..och bilbärgaren tog VÅR!! Just vår bil..bara för att det ösregnade, vi hade 2 trötta flickor i famnen inga vagnar och bråttom!

Taxi till autostradan dit de tagit bilen. Betala, dyrt som helskotta och iväg till pojkarnas skola. Precis i sista sekund kom vi och ut i bilen. Där ser vi att stora a:s nästa är röd och svullen och sår i pannan. In till skolan igen och fråga vad som hänt. Eftersom ingen hade sagt något..som vanligt. Där svarade fröken att han sprungit in i hennes skrivbordskant och slagit i näsan..och att det kanske var bäst att röntga! Men herregud, om jag inte hade frågat så hade de inte talat om det för mig. Och JO, stora a sa att han slagit i skrivbordet men jag ville veta exakt vad som hänt och därför tycker jag att fröknarna ska tala om det för mig när jag hämtar honom.

Vi ringde (som ungefär varje dag) till vår barnläkare som sa att näsan mycket möjligt är bruten men att vi ändå inte kan göra något. Det går inte att röntga och inte att gipsa. Det vi ska göra är att sätta på en creme och tala om för honom att han inte får ramla på näsan tills det läks. På fredag ska vi dit med lilla s och då ska han följa med om det har blivit värre.

Iväg till mataffären för att handla. Barn och Mr Big i bilen. Hem och så kom vi på att vi glömde att byta telefonen. Upp med alla barn och så åkte jag tillbaka till Expert för att byta telefonen. Kilometer kö och väl i kassan får jag veta att jag måste till informationen för att göra bytet och sedan tillbaka till kassan.

Hem igen 5 minuter innan Mr Big skulle öppna butiken. Lilla S gråter och jag börjar bli less. Stora a följer med till butiken.

Lilla a och Stora s får bada och gör hela havet stormar ända ut till vardagsrummet.

Barnen i säng till 19 och Mr Big och stora a åkte och tog en aperitivo med galna G på snuskbaren.
Nu har vi ätit våra jätte goda rullar och massor med crema catalana och Stora a har somnat på soffan. Lilla Snuff gråter fortfarande men nu är hon iallafall i Mr Bigs famn. Jag ska tvätta mig och gå och lägga mig med henne nu. Då kommer hon somna bums..Iallafall har jag bestämt mig för att drömma det när jag låtsassover med henne.. Det är ju det vi gör nu för tiden. Vi sover på låtsas. Bara. Inget mer. Men det roliga är att man då kan bestämma själv vad man ska drömma om.


Jag är så fruktansvärt S L U T

/Mrs E

Föresten, telefonen hemma var inte trasig. Den var bara inställd på fel sätt. Jag ÄR en väldigt teknisk person MEN hemma hos oss fungerar just nu inga tekniska prylar och jag har verkligen INGEN aning hur man ska fixa dem. Jag kan inte längre. Jag vet inte hur man gör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0