Prinsessdrömmar vs. Mardrömmar

När jag var liten trodde jag att drottning Silvia blinkade annorlunda än oss "andra". Jag trodde verkligen länge att kungligt folk var en annan "sort". Jag trodde på fullaste allvar att drottningar blinkade mer långsamt. att ögonlocken liksom gick upp och ner i en jämn långsam takt. Det var inte så att någon hade lurat i mig detta men jag minns inte hur jag kom på det. Och när jag kom på att så nog inte heller var fallet.

När jag blev lite äldre så blev jag lite mindre faschinerad av kungliheter och ju mer jag lär av livet desto mer tänker jag på hur besvärligt det måste vara att vara en offentlig person. Då tänker jag inte på gamla idol kändisar, eller andra dokusåpa deltagare. Jag tänker på mer riktiga super kändisar!  Tänk bara att födas in i en familj där föräldrarna är mega kändisar och första bilden på en själv blivit såld för 100 miljoner eller så. är man förmodligen född kändis.

Mina föräldrar har väl aldrig varit särskilt intresserade av de kungliga, men visst; när prinsarna gifter sig så sitter nog mamma där framför tv:n och kikar lite i smyg. Och när svensk damtidning trillar ner i brevinkastet så läser hon nog den också. Men mer än så tror jag inte att de bryr sig.

Vad jag ofta tänker på när jag när jag läser om de här personerna är hur svårt det måste vara att gifta sig med dessa megakändisar. att bli en av dem.

För några dagar sedan var det stort bröllop här i Italyland. Ingen mindre än megamaffioson Totos dotter gifte sig. Farsgubben sitter ju dock inne sedan en tid tillbaka så han fick bara läsa om sin dotters giftemål i tidningarna. Men tänk, förstår ni vilket mod det måste vara att gifta sig med maffiansmegaboss dotter?? HUR kan man våga något dyligt?

Tänk om han skulle tröttna? Tänk om han skulle vara otrogen?? Vad i hela friden händer då?

Jag tror att han som stod vid altaret med denna brud häromdagen måste vara världens modigaste man. Eller bara mest dum? Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: byron

Jag vill nog påstå att han är modig. Det sägs att kärlek inte har några gränser. I ditt inlägg ser vi bevis på detta.



Jag har friat till min älskling. Det är modigt tycker jag :)

2008-07-29 @ 13:50:37
URL: http://gatto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0