Ett första och sista inlägg om Blondinbella

Nu skriver jag mitt första och garanterat mitt sista inlägg om Blondinbella.

Jag är inte en avundsjuk tjej som skrev mina inlägg till henne för att trycka ner en person som blivit utsatt för någon form av övergrepp. Jag står alltid på de svagas sida. Jag skrev även det till henne i ett av mina inlägg.

Jag bor i Italien sedan flera år tillbaka och jag tycker inte att man kan skriva som hon gjort. Självklart kan det vara så att hon nu är i ett chocktillstånd och jag ÄR verkligen ledsen att det hänt henne. Samma som jag skulle vara för vem som helst. Det ska inte behöva hända någon. Men jag tycker inte att det är rätt att skriva som hon har gjort. Och sen tycker jag faktist att det är lite konstigt att man skriver om en händelse som denna på sin blogg. Direkt efter att det hänt.

Jag ropar INTE efter uppmärksamhet. Den uppmärksamhet jag bryr mig om har jag redan. Jag har mitt lilla antal läsare här som mest består av vänner och familj och jag använder min blogg för att de ska få följa mig och mina barn i vårat liv här eftersom de bor ganska långt bort från oss. Den här bloggen är till för deras mormor, morfar, kusiner, mostrar, morbror och andra.

Jag vill inte att ni ska läsa bloggen. Men visst, det var roligt att se att ni kommenterade. Men antalet besök per dag intresserar mig inte. Jag skriver inte varje dag, det har jag inte tid med. Och så händer det inte så mycket mer än det jag skriver heller.

Jag är ledsen för er som blev upprörda över mina inlägg i Blondinbellas blogg, men jag har skrivit kommentarer tidigare och senast innan hon åkte till Italien. Jag har peppat henne jag också men jag har aldrig tidigare blivit så upprörd över hennes inlägg.

OCH jag tycker också synd om henne. Jag gör det. Men svin finns överallt. Man kan inte fråga varför resebolagen inte varnar mm. Vad ska de skriva? att italienare är farliga?? Gå in på vilken svensk dagstidning som helst och läs om det som händer i Sverige varje dag. Dessutom skrev hon ju att hon reste från Skavsta. Därifrån går det direktflyg till Rimini med ryanair. Tror ni verkligen att Ryanair skulle skriva på sin hemsida att Italien är ett farligt land där man inte kan gå ut utan manligt sällskap?

Varför jag skrev ut min mailadress och bloggadress var för att jag inte ville vara anonym. Det är tråkigt när folk inte vågar stå för vad de skriver. Därför. Bara därför.

Så, nu behöver ni inte irritera er mer på mig. Imorgon kommer inte läsarantalet var lika högt igen. Och det gör mig ingenting.

OCH så hoppas jag att BB får hjälp med det som hänt.

Kommentarer
Postat av: Giuly

Håller med dig totalt, om du väljer att resa nånstans du ska d u själv ta reda på, flygbolagen som apollo och ving som är familjeresebyråer de har ju alltid information om landet men man kan inte skriva om att som sagt italiernare är farliga...



Ska nog också skriva ett inlägg



hej då :):):)

2008-07-21 @ 10:15:46
URL: http://giuly.blogg.se/
Postat av: byron

Blir väldigt avundsjuk när jag läser om svenskar som av olika anledningar flyttat till Italien.



Jag älskar verkligen Italien. Det var fotbollen som fick mig att öppna ögon för allt annat fantastiskt som finns i landet.

Har bara turistat men vill jättegärna bo i landet för en kortare eller längre period. Det är en dröm.



Förstår att allt inte är som i mina drömmar men vill ändå göra ett försök.



Tips på internetsidor där jag kan söka jobb? Tänkte ifall man kunde jobba på ett svenskt företag eller nåt.



Trevlig blogg



2008-07-21 @ 10:20:32
URL: http://gatto.blogg.se/
Postat av: Molly

hon ville inte att någon skulle skriva att landet är farligt, utan att kulturen är ANNORLUNDA. hon vill att man ska ha en möjlighet att anpassa sig till den nya kulturen!! ett väldigt bra intiativ.



du har ju fått allt om bakfoten och tar åt dig skitmkt för att du "bor i italien". det har inget med det att göra. det finns en kulturskillnad uppenbarligen och bella vill att den ska nå ut till de som reser dit.

2008-07-21 @ 10:23:56
Postat av: Camilla

jag håller fullständigt med dig om vad du skriver om Italien. Jag har själv varit där och jag var ute med mina kompisar själa utan manligt sällskap och har ALDRIG råkat ut för konstigheter. Enligt mig är italienarna mycket trevliga och jag skulle gärna flytta dit. Visst finns de svin men de gör de ju överallt. Jag tycker synd om blondinen som råkat ut för en sådan tråkig sak på sin semseter men tycker inte de rättfärdigar att hon skriver skit om ett helt land pga en person. Håller även med dig i vad du skriver om att rese bolagen ska varna innan man åker till Italien ...de låter heeelt sjukt....Italien är inte farligare än sverige.....Jag har precis ramlat in på hennes sida och läst vad hon skrev om Italien och jag är rejält förbannad. Alla verkar ha en syn på italienarna som om de skulle vara slemmiga och äckliga och sne vriden syn på svenska tjejer.....FEL.....Jag har då aldrig träffat en sådan italienare någonstans i Världen.Din blogg kommer jag fortsätta kika in i ....Du verkar vara en tjej med hjärna.

Ciao

2008-07-21 @ 10:26:16
Postat av: Emil

Håller med dig till 110%

2008-07-21 @ 10:27:08
Postat av: Camilla Nilsson

Hej!



Du har SÅ rätt i det du skriver till BB. Jag tror du vet att alla tjejer som skriver till dig "Åhhh assåå shiiit hur kan du skriva sådär till blondinbella, asså tror du att det är det hon behöver nu? Asså herreguuud stackars lilla blondinbella, det är faktiskt synd om henne SnyyFT" är bara småtjejer i blont hår och utan speciellt mycket intelligens i hjärnan, precis som BB :) Kämpa på vackra kvinna! Du är klok och vis. Kram kram.

2008-07-21 @ 10:29:58
Postat av: Camilla

Det finns ju en anlednign till varför italienare har rykten att vara "slemmiga". Din Kille är nog inte sån, inte alls, Men i italien finns det, precis som i sverige, killar som är dumma i huvet.

Jag aktar mig helst för italienare, ch det står ja för.

2008-07-21 @ 10:31:45
URL: http://camullas.blogg.se/
Postat av: ludde

Det stämmer det du skriver. Ibland blir man ju lite ledsen över att vissa trycker ner ett land, drar alla över en kam. Det är, precis som du säger, några, inte alla som håller på.



Så är det precis överallt i världen. Oavsett om man är i Sverige, Italien, USA... Det är inte ett folk, det är några personer i massan som håller på. Bra blogg btw..

2008-07-21 @ 10:48:31
URL: http://ponnyplay.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!



Hittade precis din blogg och du verkar leva ett alldeles underbart liv i Italien! =) Jag undrar bara av ren nyfikenhet ifall du lär dina barn svenska? själv har jag en dansk mor och en finsk far och jag önskar verkligen att de hade lärt mig sina språk, tänk vilken nytta jag hade kunnat haft av det idag när jag nu pluggar turism!

2008-07-21 @ 11:01:13
Postat av: Linna

Bra skrivet =) Ha en bra dag.

2008-07-21 @ 14:38:01
URL: http://blondalinnan.blogg.se/
Postat av: josefin

gud vilket underbart liv du verkar leva :)

2008-07-21 @ 16:25:39
Postat av: Bror C

Jag tycker man ska varna alla nyfödda för världen som väntar där ute. Tänk er alla dumma brudar som blåser killar på drinkar, bilar ja hela hem när dom ska skiljas. Sen alla idiotiska (bil)försäljare som blåser brallorna av dig när du köper bil. Sen har vi alla JÄTTE dumma guldförsäljare vid väg kanten. Ääääh va fan lite får man väl tänka själv. Ska vi inte behöva ha ett eget tänkande är vi snart i samma sits som i USA. varning hit och varning dit gör du si eller så så kommer du att DÖ. VArför inte skriva dit i passen att så fort du reser så kommer du utsätta dig för en större risk och du kommer troligtvis att dö eller blir dödligt skadad. Det är farligt att leva för man kan ju dö. Å vad sur jag blir på alla småfjortisar som inte har en susning av vad livet har att erbjuda .

Lev väl så ses vi snart/ C

2008-07-21 @ 21:06:24
Postat av: Emma

hörrödu! du är 27 år och skriver så till en 17-åring? det är patetiskt och onödigt. snälla, tänk dej för lite. alla vet redan hur bella är funtad. hur kan du då förvänta dej att en ung tjej ska skriva moget och tänka sej för vad som skrivs efter en sådanhär tråkig händelse?

inget att blir rosenrasande över. jag är i din ålder och skulle aldrig skriva så till en 17-åring. eller du har aldrig varit i den åldern själv kanske?



RELAX FÖR FAN



2008-07-21 @ 22:49:29
Postat av: olga stevens

jag tänker inte lägga mig diskutionen om bellas inlägg, jag bryr mig inte tillräckligt därimot tyckte jag CAMILLA NILSSON kommentar i detta inlägg var riktigt intressant "bara småtjejer i blont hår och utan speciellt mycket intelligens i hjärnan, precis som BB"



Måste säga att det kommentaren i sig var RIKTIGT intelligent men sen å andra sidan så berättade hon aldrig om hon kanske också var blond. Enligt henne verkar det ju komma hand i hand.



2008-07-22 @ 00:04:45
Postat av: Danni

Jag tycker att ditt inlägg till Blondinbella var helt riktigt. Jag förstår att du blev upprörd, är själv halvitaliensk. Jag blev riktigt illa berörd av det hon skrev, även om jag förstår att hon är chockad och så.



Det är bara bra att någon säger till henne, så hon tänker efter, innan hon lägger över sin ilska på Italien istället för att verkligen bearbeta det som hänt.



Tror för övrigt att det är mycket möjligt att förövarna också var turister, eftersom italienare, enligt min erfarenhet, sällan går ut på turistställen.

2008-07-24 @ 00:28:48
URL: http://procedomani.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0