En liten promenad..

..en promenad som varade drygt 30 minuter. Jag tog en sväng på måndagsmarknaden med flickorna och jag blev helt genomblöt. I svett! Herregud vad jag längtar till Sverige nu. Jag vill känna den där härliga syrliga luften. När jag landar i Sverige på sommaren börjar jag andas!

Vi träffade en kompis också så det blev en till bulle och kaffe. Hur ska man egentligen säga om "pasta" på svenska? alltså "bullarna" som finns på barerna? Mina barn kan namnen på alla. De rimmar bullorden från baren. De rimmar allt just nu. Det låter jätte roligt för ibland blir det blandat på svenska och italienska. Hjälp, heter det rimma föresten? Ibland tappar jag helt bort ord. Särskilt om det är ett ord som liknar det italienska. Som rima.

Bror C, jag saknar er också. alltid. Saknad är en hemsk känsla.

Kommentarer
Postat av: blonda j

här regnar det =(



hehe gillar det du skrev om bb!



kram på er.

2008-07-21 @ 14:12:17
URL: http://hannajohanna.blogg.se/
Postat av: Bror C

Ja kom hit nu så ska Mr B få åka Mini och ungarna vattenskoter. Det regnar fan småspik och åskar så att mina brakskitar inte hörs, men det ska bli fint väder i morgon.



kram kram / C

2008-07-21 @ 20:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0