Nu är lilltjoffsan 1 vecka gammal

och allt här hemma går som smort. Hon är en underbar liten bebis som vi alla vill gosa med. Men stortjoffsan är fortfarande sjuk och får inte ta på henne så mycket. Hon har ju haft påssjukan som gjort att hon inte har något immunförsvar kvar och har därför dragit på sig alla influensor man kan tänka sig. Hon är jätte hängig.

Ikväll skulle vi åka till Pre och äta bruschetta. Jag har längtat ihjäl mig efter det under graviditeten men eftersom det är godast med "farliga" ostar och skinkor så har jag inte velat åka dit alls. Ikväll hade vi bokat bord tillsammans med familjen B men vi har skjutit fram det till lördag. En av deras söner har också hög feber.

Nu är Mr Big ute med pojkarna och köper Ninja turtels. När jag låg på förlossningen så var de hemma hos familjen B och fick se filmen och nu gör de inte annat än leker att de är Ninjas och sjunger sången.. De har blivit helt galna.

Idag är Mr Big hemma. Det är ju torsdag. Så skönt! Vi skulle ha åkt till Rimini och handlat lite kläder men det får bli en annan dag. Nästa vecka ska vi till Milano och där kan vi säkert också hitta något fint ;) Jag gillar Milano!

Min pappa befinner sig just nu i karibien. Där skulle jag också gärna vara med hela min familj. Tänk vad skönt med ett varmt hav! Nu måste våren komma snart.

På söndag kommer mamma/svärmor/nonna/mormor hit. Det ska bli riktigt mysigt. Men jag är lite orolig för min syster som också är på väg till förlossningen väldigt snart. Jag hoppas att mamma eller pappa hinner hem innan det är dags. Vår bror är iallafall hemma som tur är.

Ikväll blir det systers starka rullar och sallad igen. De är så himla goda. Lördagen innan Sigrid föddes försökte vi hotta ut henne med dem. Men det fungerade ju inte.

Jag är så himla sugen på allt just nu. Det är så härligt att aptiten har kommit tillbaka som vanligt igen. Det är ju mycket roligare att äta då.

Nu vill lilltjoffs äta tror jag. Ikväll ska jag ladda upp lite nya bilder på familjeliv igen. Sladden ligger i rummet som stortjoffs sover i så jag vill inte gå dit nu.

arrividerci,
Sig.a E

Kommentarer
Postat av: åsa

är roligt att höra att ni har det bra. Att aptiten är tillbaka. Och att du bloggar. Supermamman.
Hoppas vi kan träffas under året!
Varm varm kram från mig Beniamino och HIM

2008-01-24 @ 21:09:09
URL: http://mylifeinsahoe.blogg.se
Postat av: jenny

Grattiiiiiissss åååååå vad underbart. Massa kramar från jenny yuna och melvin!

2008-01-26 @ 15:43:39
URL: http://jumy.wordpress.com
Postat av: Emelie

Grattis! Vill jättegärna veta vad du heter på familjeliv, om det skulle gå för sig:)

2008-01-27 @ 10:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0