Japp

Och så kom idag..en dag då alla barnen var friska samtidigt! Kan det vara möjligt. Ingen hade feber imorse. Inte jag heller! Idag har jag njutit av det. Idag har det hänt många små mysiga saker.
Morgonen började väldigt tidigt. Eller egentligen så var det aldrig natt. Iallafall så förstod aldrig lilla Snuff det. Vi var vakna hela natten ;) Men men, det gör inget. Vi får sova någon annan dag. Hon var inte bråkig iallafall.

Jag tog ett bad vid 6 tiden. Då hade jag legat alldeles för länge utan täcke och var alldeles iskall, rentav förfrusen hahha så jag lämnade lilla Snuff i sängen och hoppade i badet. Där låg jag och läste en gammal svensk damtiding. allt som hänt de kungliga iallafall. Mr Big kom in efter en stund och rakade sig. Sen började barnen vakna en efter en och satte sig och tittade på morgon tv en stund. Sist upp stora a som gillar att vara vaken på kvällarna.

Iväg med alla till skola och Stora Snuff fick faktist gå till dagis iallafall. Hon slutade med antibiotikan i söndags och sedan dess ingen feber så idag fick hon gå för Mr Big var tvungen att åka till Parma och då skulle jag vara i butiken med SS, Det räcker med henne.. Men imorgon får Stora S vara hemma igen. Jag vill inte att hon ska gå förän alla prover är färdiga.

Mr Big lämnade mig och SS vid min favoritbar och där åt jag frukost i lugn och ro. En alldeles nybakad bombolone!
Det är verkligen en av de saker jag saknar när jag är i Sverige. Frukostarna på barerna. Det är ju nästan hemskt att det inte finns den traditionen i Sverige. Där ska man sitta med sin latte i hundra år och tjabbla. Och först ska man ha ätit en skidåkarfrukost hemma.

När jag stod i kassan för att betala så gick ett gäng byggarbetsklädda killar i 25 års ålder ut och så stannade en av dem och sa till sina kompisar, Kolla vilken söt liten flicka. Och killarna stannade upp och gick tillbaka för att titta på min rosa lilla flicka i vagnen. Och det var ju inte för att imponera på mig eller så, utan de är helt enkelt så intresserade av barn här! Det tycker jag är underbart.

Precis innan jag gick in på baren hade tanten på lavanderian som ligger bredvid ropat in mig för att hon ville se på lilla flickan och jag vet inte hur många inne på baren som också ville titta. Men det roliga var de unga killarna. Det gjorde att jag ännu en gång kom på hur mysigt det är att bo i Italien.

På butiken var det ganska lungt. Kunderna kom med lagom mellanrum och jag han till och med amma lilla S. 3 kompisar kom förbi och stannade en stund och den sista kom med en andra frukost och vi satt och fikade tillsammans. Det var jätte mysigt. Hon väntade kvar till jag stängde och tog hand om SS när jag hade kunder. Sen gick vi tillsammans hemåt.

Imorgon ska vi till stranden. Det är så skönt ute nu :)

Kram,
E - på bra humör

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vad härligt det låter! Undrar, innan du flyttade till Italien hur pass mycket italienska kunde du då? När började du läsa de? Kramar!

2008-02-20 @ 15:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0