Ibland skriver jag inte mycket..

..även om jag egentligen har massor att skriva om. När jag sitter i bilen, är ute och går, jobbar eller gör något med barnen så kommer jag alltid på en massa saker som jag vill berätta. För er, för ingen..inte vet jag för vem men jag berättar gärna. Men så när jag sätter mig vid datorn så är huvudet tomt. Fullständigt. Händer det er också? Eller är det min fruktansvärt sömnbristiga hjärna som går på sparlåga?

I onsdags gick jag ut med barnen. Stora a kom på att han hemskt gärna vill se Harry Potter. Borde jag kanske ha tänkt på det innan? Är det en bok/film som alla dagens barn borde se? Vi har iallafall aldrig ens pratat om HP men han har nog hört om det på skolan. Vi gick iallafall ut hela klungan och promenerade sakta mot Mega. Innan han vi gå in i lite andra butiker och handla nödvändigheter. Barnen skötte sig exemplariskt. Väl framme på Mega så kom Stora a dock på att han inte alls ville se HP utan Musse Pigg. Efter mycket tjat så fick det bli MP istället och en glad pojke skuttade ut ur butiken. Eftersom klockan hade blivit stängningstid för Mr Big så gick vi och hämtade honom.

Som det italienliv vi lever så blev det veckans andra pizza på LL. Barnen var tyvärr väldigt trötta och kvällen slutade i vrålskri. Så högt att de överröstade LL som annars håller väldigt hög ljudnivå. De skrek så mycket att personalen skrattade. Det gjorde vi också föresten. Vad ska man annars göra med 3 barn som skriker halsarna av sig? Väl inne i bilen somnade de som stockar.

Igår blev det klädhandlande till mig i Bologna. Jag kom hem med två kjolar, 6 tröjor och 3 byxor. En tröja till Stora a, en blus till Stora Snuff och ett bälte till lilla a. Roligt!

Nu gråter lilla S. Måste gå och mjölka..

E

Kommentarer
Postat av: Emy

hallå.skulle bara fråga att du måst eväl ändå hålla med om att rimini skiljer sig en del från terracina osså, det jag sa på blondinbellas blogg sa jag av omtanke för att det är den erfarenhet jag som italienare har att det finns bättre ställen sen så om man har väl koll på läget oså kan man ju hitt amkt pärlor där och i närheten d är sant , men det var inte för att vara glädjedödare
:)
ha en fin dag och hälsa italien från mig, saknar!.. /italienskan

2008-02-23 @ 14:42:44
URL: http://www.cremoso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0