En måndag i Italien

Det är måndag idag..även här i Italien ;) Jag älskar måndagar. Början på veckan. allt kan hända. Veckan i vår stad börjar alltid med marknad. En stor marknad som är i hela stan. Min Mr Big avskyr marknaden men jag har ändå en liten kärlek till den. Jag tycker det är mysigt att strosa omkring i lugn och ro och titta på det ena och det andra. För det är inte bara kläder, skor och prylar man kan titta på. Det är även veckans samlig av pensionärer på stan. Manliga sådana främst. De står där på torget i stora klungor med sina hattar och finskor. De pratar, skrattar och röker pipor. Det ser ganska mysigt ut faktist.

Jag tog en liten sväng på marknaden idag. Jag och lilla S. Vi köpte 2 par byxor att ha hemma till stora och lilla a, en sax så de slipper slåss om den vi har. Här klipps och klistras det hela dagarna. Sen köpte jag en tröja till mig och sedan gick vi till min napolitanska kompis I i hennes butik.

När man går omkring på marknaden så träffar man både folk man känner och inte känner, och så de där som känner mig, men som jag inte känner..det är ibland lite jobbigt för hur ska man våga prata med någon som vet allt om mig men som jag inte har en aning om vem det är? Tänk om man hamnar i en  situation då man måste veta vem det är. Det blir så pinsamt. Idag stannade 2 personer mig som jag tydligen borde veta vilka de är (men aldrig sett tidigare) och ville titta på lilla S. De säger alla samma sak..MEN vad viiiiiiit hon är! Hahha, vår lilla viting.

Vi var även förbi barnläkaren med lilla S på morgonen. Hon behövde inte göra ul på magen. Hon kräks inte lika mycket och hon hade gått upp bra i vikt. Skönt. Nu skriker hon som en galning och snart kommer våra kompisar hit och pojkarna a håller på att riva ner huset. uHH bäst att lämna datorn

E - tillbaka på ruta ett

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter som om ni har det riktigt härligt på måndagar, precis så som jag vill ha dem :-)
Ska bli så skönt att komma ner, hoppas vi kan träffas snart så jag får se på dina krabater ;-)
Ha det så bra
Kram Sandra

2008-02-25 @ 18:05:58
Postat av: Ninni

Älskar verkligen att läsa om ert händelserika liv!Du beskriver allt så himla bra:)
Tack för en fin läsning
O underbara kids ni har...supersuper söta..men d vet du ju redan:)

2008-02-25 @ 21:04:11
Postat av: Kusse tilda

"De står där på torget i stora klungor med sina hattar och finskor."

Vet du hur många gånger jag fick läsa det där....
Jag fattade inte varför de itelienska männen hade finska damer i stora klungor!!!
Hahahahahaaa
Jag tror pojk busarna hade skrivit till mig på msn igår=) det stod typ iuhasdfii87rikhjasdd,a7773
Jag längtar också efter marknaden!!!
KRAMMMMMM

2008-02-26 @ 14:18:10
URL: http://metrobloggen.se/mw
Postat av: Sam

Hej, har precis ramlat in på din blogg...och har lite frågor om hur det är att bo i Italien?
Har varit där ett par gånger och är helt kär i Rom, funderar om man kanske inte skulle ta och flytta....men jag vet inte i vilken ände jag ska börja....hjälp?!

2008-02-26 @ 21:17:32
Postat av: åsa

full rulle! jag gillar också marknaden! Men vår är inte stor. bara fem stånd:)
Kraaaaaaaaaaam

2008-02-27 @ 13:43:51
URL: http://mylifeinsahoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0