Åh jag vill faktist ha

Är det semlor som gäller i Sverige nu? Det verkar som det och jag är jätte sugen på semlor faktist. Men vad jag inte vet är vad mandelmassa kan hittas någonstans här i Italy..Är det möjligtvis någon italiensvensk som kan hjälpa mig?
Idag har mamma åkt hem. Hon åkte kl 05.01 imorse! Tomt är det. Hela huset är tomt fast det bor 5 andra personer här med mig när MIN andra familj åker hem. Usch.

Mr Big blev kvar hemma imorse. De skulle komma tillbaka med vår lagade torktumlare och telefongubben skulle komma hit och fixa vår linje. Barnen blev också hemma idag. Det är så mysigt att vara alla 6 tillsammans. När Mr Big kommer hem på kvällarna så sover ju oftast barnen.
Idag var det dessutom karneval på skolan och pojkarna ville inte vara med. Jag vet inte varför. Stora a skulle vara krokodil men det ville han inte. Kanske var det därför han fick feber inatt? Men vi hade lovat att han inte behövde gå.
Igår var vi på akuten med lilla snuff. Hon har mycket hosta och igår natt blev det för mycket så på dagen åkte vi till akuten eftersom det var helgdag. Det visade sig efter 4½ timma att det är mjölkhosta..Hon drar omkring mjölken i halsen så det är därför hon hostar. Helt frisk alltså. Skönt. På kvällen blev det pizza hos napolitanaren men de har bytt pizzabagare och pizzorna var inte lika goda som vanligt. Synd.

Lilla S vill ha mat, Stora a är inlåst i en låda av lilla a. Stora snuff har bajsat på sig. jag måste gå


Kommentarer
Postat av: åsa

"Lilla S vill ha mat, Stora a är inlåst i en låda av lilla a. Stora snuff har bajsat på sig. jag måste gå" - che meraviglia!!!!:)
Mandelmassa kan du göra sjöv genom att blanda socker och mandlar och lite vätska. Jag har en tub mandelmassa som mamam tog med - ska jag buda över den?:)
KRAM till er alla!!

2008-02-05 @ 14:01:43
URL: http://mylifeinashoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0