Här var det mycket att göra.

Det märks inte att livet och dagarna går fruktansvärt fort. Det är mycket att göra. Nonna Å har flyttat hit (?) galen som folk säger att hon är och det blev ett himla liv när hon kom hit. Vi börjarde flytten med att avboka lägenheten hon skulle flytta in i 1 timma innan flyttlasset kom. Alltså ett helt hem kom och vi hade ingenstans att ställa sakerna.

Det löste sig iallafall men jag fick ta samtalet till mamma dagen innan hon själv kom. Ja, hum hum, imorgon, då skulle du ju flytta in..men vi sa nej till lägenheten. Vi blev oense med hyrsvärden och tack och lov hade vi inte skrivit på något kontrakt än. Nu har vi äntligen ordnat det och imorgon får vi förmodligen nycklarna till den nya jätte fina lägenheten. Den har föresten 4 sovrum så om ni vill komma och hälsa på vet ni var det finns plats.

Sedan hon kom den andra december har vi mest flängt runt. Jag har hunnit göra fler ärenden på 2 veckor mot vad jag hinner göra på 2 månader utan någon som kan ta hand om barnen. Vilken skillnad.

I måndags var det helgdag här och imorgon fredag är det strejk. En helt vanlig vecka i Italien med andra ord. Imorgon på morgonen får vi veta när och om vi får nycklarna imorgon. Då kommer flyttgubbarna att lägga på allt på släpet, åka och montera upp en hiss för att hissa upp möblerna utifrån upp på terassen. Eftersom barnen är hemma från skola och dagis så blir mamma hemma med barnen, Mr Big får hjälpa flyttgubbarna så vi inte blir ruinerade på pengar och jag får hålla ordningen i butiken.

Just nu försöker jag ladda ner lite bilder från den senaste tiden här. Förra veckan var vi på en underbar konsert med Jovanotti. Bilderna blev inte alls bra men jag lägger in dem iallafall.

Lilla S ha haft 4 trasig öronhinnor och idag var vi på läkarkontoll igen. Hon hade båda öronen inflamerade. Plus ögoninflammation. Stora S har ögoninflammation och lilla a har precis fått beskedet att han är allergisk mot kvalster. Detta gör att vi har bestämt oss för att flytta omgåenede. Det medför nämligen svår astma för hans del och har börjat medicinering mot det. Det är inte priset vi vill betala för att bo här. Därför flyttar vi väldigt snart.
På toppen av Gabbice Monte 2 helger sedan

  
Gabicce monte för ca 2 veckor sedan..sen kom vintern på en dag. Vilken chock!

  
Underbara Jovanotti. Vi invigde mormor hemma hos med att gå på konsert.


Igår i Parma. Vad hände? Det var ju sol och klarblå himmel hos oss..20 mil norrut såg det ut såhär så jag och mamma vände och åkte till IKEA i Bologna.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

ååh Jovanotti:D jag vill också!

2008-12-12 @ 23:42:41
URL: http://loolens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0