Här sitter jag mitt i natten och funderar

Imorgon ska vi ha fest. Ganska stor fest. Hemma. Det är över 50 inbjudna och jag har ingen aning om hur många som kommer. Alla tror jag. Jag vet knappt vad vi ska äta heller. Jag bara lagar en massa mat och ställer in i kylen och förbereder och grejar. Vad jag däremot vet är att det finns en himla massa dryck. Hur mycket som helst. Det kommer nog bli bra. Mr Big är väldigt orolig. Det är han alltid innan den här festen som vi har varje år den här tiden. Vi firar vår stora fina a, som i onsdags blev 6 år gammal och så firar vi av året som varit och bjuder in våra vänner och barn. Det brukar bli väldigt roligt.

Tiden rusar iväg som vanligt. Det har varit mycket att ordna inför födelsedagen, festen, julen och butiken men framförallt mammas flytt. Den har varit hur lång och utdragen som helst men nu är hon på plats och det börjar bli väldigt fint. Det blir nog ganska trevligt när hon får in köket. Just nu har hon inte ens gas och vatten inne..det kommer en man från Hera och tar bort plomberingen den 23:e!!

Gårdagen blev det lusbehandling igen. Det är inte klokt vad vi avloppar oss hela tiden. Idag har vi städat, möblerat om, storhandlat och sedan på eftermiddagen var storbarnen hos nonna Å och jag och Sigge var hemma och bakade och lagade lite mer mat. Kvällen avslutades med fin middag hos nonna Å. McDonals..nu smakar det rå lök i munnen.

De här dagarna tänker jag mycket på mina små pärlor i Sverige. I och A. Jag längar efter dem så otroligt mycket.

Det vore roligt att boka in en resa i vår till Sverige. Med 4 ungar är det inte lika lätt att förflytta sig längre. Jag skulle nämligen vilja åka ensam ett par dagar och då måste det planeras.

Mamma åker till Sverige just när det roliga har börjat och stannar där mellan 4:e och 27:e januari. Sen tänkte jag se om det finns någon bra flyg för mig.

Nu är jag trött. Svintrött.
God natt.
Mrs E

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vet inte om min kommentar kom fram =) Kul att jag hitta hit iaf. Vill själv flytta till Italien. För Love. Vi får väl se hur det slutar.. :)

2008-12-21 @ 22:39:40
URL: http://modeskytt.se
Postat av: Gammsia

Hur gick festen?

2008-12-30 @ 13:58:06
Postat av: millan

Hej! Hittade hit av en slump och kände visst igen en del, vi skrev rätt mkt båda två på aff och julibarn -06. Nu har jag kikat runt så det är väl bäst att jag skriver en kommentar.

Såg att S o bröderna fått en liten syster - grattis!! Häftigt med fyra småttingar. :)



Hoppas festen gick fint!



/Millan m. LMN

2009-01-01 @ 19:33:18
URL: http://millansblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0