Min vän F

Jag har en "kompis" eller, jag borde inte sätta henne inom " " för hon är faktist en vän till mig. Men en konstig sådan. Vi har inte så mycket telefonkontakt men vi ses ganska ofta. Ofta händer det att vi råkar träffa varandra men på somrarna hänger vi gärna i deras trädgård där barnen får härja fritt. Deras 2 pojkar som är i våra pojkars ålder är 2 vildar så om stora och lilla a skulle hitta på något litet bus skulle det inte ens märkas. Sådana vänner tycker jag om. De som är värre än oss. Då behöver jag inte oroa mig. 
Iallafall så ringde hon mig nyss och berättade att de skulle sälja sin 7 sätes bil som hon ju vet att vi fortfarande söker. MEN det har hon sagt till oss så himla många gånger förut och vi har alltid sagt att vi inte vill ha den. Den är från 2002 och bensin. Vi vill ha en nyare bil och diesel. Hon babblade på om pengar, hus och blibb och blobb som jag inte förstod..men så kom helt plötsligt hennes förklaring. Eller vad jag tog som förklaringen till varför jag inte förstod vad hon egentligen pratade om. Hon hade haft så ont i huvudet idag och sa att hon hade haft svårt att köra hem för att det var så dimmigt för ögonen av huvudvärken. Jag frågade om hon inte hade tagit någon tablett och då svarade hon att hon inte vågade för hon hade redan druckit en halv flaska vin..och då var det inte så bra att  ta en tablett, så istället hade hon druckit upp resten av flaskan och vips så var huvudevärken över. Och så sa hon att hon brukar göra så om hon har ont i huvudet. Jag frågade om kanske huvudevärken kommer tillbaka imorgon bitti när hon vaknar istället men jag fick till svar att nej då, hon och F hennes man brukar göra så. Varje kväll..

Men det här är egentligen ingenting..men hon är helt fuori (galen) och jag och Big har ofta roliga diskutioner om henne..och hennes man. Hon är 35 år och han 52. Men det verkar nästan tvärtom. Han är fullständigt galen och kan aldrig sitta still, skrattar precis hela tiden och åker motorcykel alldeles för fort.

Mah, nu måste jag hänga lopptvätten igen. Maskinerna går fortfarande varma. Stora Snuff hade hoppande loppor i huvudet imorse. Yums

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0