Härmapa

Min stora a är inne i en härmapeperiod. Han härmar allt och alla. Det är både roligt och jobbigt för man kan ju inte prata med en som härmar varje ord man säger.
MEN det roliga är när han ska härma mig, jag pratar på svenska och han härmar direkt översatt till italienska. Det går så fort för honom. Sen börjar han alltid att skratta när han gör det med mig eftersom han hör att det låter helknasigt. Det blir ju inget härm alls. Men det märks att det är på italienska han tänker. Han svarar ju i stort sätt alltid på italienska till mig men när han vet att en person inte kan italienska så anstränger han sig ganska mycket. Men som sagt, det låter jätte skojjigt och egentligen är det ju helt otroligt, jag pratar svenska och nästan samtidigt så är det översatt till ett annat språk.
Han kanske kan bli min alldeles egna lilla tolk.

Underbara a.

/Mamma E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0