Onsdag

Igår blev en riktigt mysig dag. Vi var på restaurang både på lunch och på kvällen. På kvällen åkte vi till havet och åt på Mr Big:s favoritstället. CDa..haaha.. allt blev jätte lyckat, barnen var så där super duktiga som det bara kunde vara. Helt perfekt. Vi kom hem vid 23.30.
Igår fick jag dessutom veta av skallermormor G att även min syster kommer med hit nästa lördag. Det skulle vara en överaskning men det tror jag inte att hon hade förstått för hon berättade så glatt att min morfar, mamma och min syster ska komma hihi..tokmormor..

Jag gjorde en lång svart kattsvans, ett diadem med päls och öron och så gjorde jag ett par schyssta glajjor av ståltråd och klädde dem med en vit tråd och så limmade jag fast låtsas ögonbryn på dem i svart päls. Det blev faktist riktigt bra. Stora a ville ha på sig dem resten av dagen.

Idag har jag och Tjoffsan varit på stan och fikat med ett par kompisar och sedan promenerade vi runt lite.
Gårdagens besök hos ögondoktorn resulterade i en vecka till med droppar för Snuff. Förmodligen har även stora a fått samma men det har inte riktigt brytit ut ännu. Helskotta.

Ohhhhh jag är överlycklig att de kommer och hälsar på nästa vecka. Hoppas klockorna kan stanna upp lite när de är här. En vecka går så bedrövligt snabbt.

Nu sitter jag och äter 3 askar jordgubbar som Mr Bigs-brors-frus-syster har gett oss. Hon är bonde. Eller heter det bonda på italiensk/svenska?

Imorgon ska vi åka till Pesaro. Vi ska köpa present till "överlevaren" där. En Hermes sjal. Rosa :)

Så här sa stora a igår
-Mamma jag prometti non bito piu mio naglar..Det ni, det kallar jag italosvedese


arrividerci


 


Kommentarer
Postat av: asa

ja det var en riktig italosvedese. Vad gulligt!!!

2007-05-16 @ 19:41:27
Postat av: zia succo

haha ja eller när han frågade mig: perchè bori tu här?

2007-05-17 @ 10:00:54
Postat av: Mrs E

Åsa: jag tror jag ska skriva ner alla roliga saker de säger så vet du nog ungefär hur roligt det kommer låta när lille B börjar prata ;)

Zia Succo: hihi

2007-05-17 @ 11:06:49
URL: http://www.italienliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0