Italienska trafiken

alltså det här med italienska trafiken, hur den fungerar och hur folk beter sig är ju ett känt snackämne. Jag måste dock säga att jag gillar italienska trafiken. Jag tycker det känns som om man är i dödens stad när man är i Sverige och märker att det faktist är nästan biltomt vissa tider på dygnet. Självklart finns det rusningstid även här. Det betyder väl mest att man hör väldigt många tutor och bilarna står stilla medan alla scotrar dundrar förbi som blixten.
Imorse körde jag min stora a till skolan på Lambrettan. Vi gick upp väldigt tidigt imorse så vi hade hur mycket tid som helst på oss och klockan 7.30 åkte vi. Det var väldigt mycket trafik den tiden, även om rusningstiden är mer mellan 8-9. Vi sicksackade mellan alla bilar och jag fick en härlig känsla. Jag gillar italienska trafiken. Den gör mig glad. Jag känner mig trygg med den. Det är skönt att inte behöva kolla på alla hastighetsskyltar och inte följa reglerna mer än att man måste anpassa sig efter hur de andra kör. Enda gången det är lite jobbigt är när de regnar och scotrarna susar förbi så det ser ut som om de ska sladda in i bilen.

Men nu är det iallafall så att jag tycker om den täta intensiva italienska trafien. Den ger mig ett lugn och en bra känsla. Jag gillar italien trots allt. Så är det bara.

Nu ska jag till banken. Och så har snuff bajsar och jag har för första gången i mitt liv glömt blöjor hemma. Hur?? Jag vet inte.

12.00 åker vi till Bologna på den berömda jakten på presenten till "överlevaren"

Kommentarer
Postat av: asa

man maste bo har ett tag for att tycka om dn italienska trafiken...kram till dig!

2007-05-23 @ 11:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0