Italienliv och födelsedag

Idag är det Mr Bigs 46:e födelsedag. Herregud vad många han har firat!

Hipp hipp hurra för Mr Big idag!

Idag började vi dagen med stor svensk jordgubbs/sommar/grädd tårta och champange. Massor med ljus på tårtan och många glada barn. Inga presenter dock. Ikväll ska vi fira lite mer på restaurang.
Dagarna flyger iväg och veckorna likaså. Det händer mycket som vanligt. Lilla S:s öga är inte bra än så ikväll ska vi till ögonläkaren igen. Han är bara här på tisdagar, annars är han i Rom och kollar ögon. Han är duktig och jag litar på honom men nu har S fått kortison i ögonen i en vecka och man kan inte ge mer och hon är inte bra så jag vet inte vad man kan göra mer än att kanske vänta bort det svullna?! Det är ju virus så det går väl bort av sig själv då eller?

På fredag har stora a avslutningsfest på skolan och han ska vara en katt ur Pinocchio och igår kväll mellan 20.30 och 23.30 skulle jag ha varit på skolan och sytt hans kläder..men jag orkade verkligen inte. Jag hade så himla mycket att göra igår så det var helt enkelt omöjligt. Jag får fixa det hemma. Jag hoppas det finns någon som kan visa hur man kan göra. De ska ha öron, svans, lappsyddabyxor, målning i ansiktet, glasögon och något mer.

Fredagen efter det är det lilla a:s tur med avslutningsfest men inga speciella kläder. På lördagen fyller han år och på söndagen ska vi på ett dop. Överlevaren ska döpas ;)

Sen kommer förmodligen min mamma och min morfar hit nästa helg någon gång. YIhuuuuuu
Hoppas min syster yster kan komma också och min bror..

I lördags var vi på barnkalas, stora a:s kompis antonini fyllde 5 och det firades stort på ett gummiland. Det var faktist jätte roligt med massor med barn och vuxna och stor buffé. Vi stanade i 5 timmar. På kvällen blev det fisk och skaldjur med Mr Big och mycket mys. Det behövs nu.

Nu ska jag skriva ett brev till vår skoleverantör i England.

Bye bye,
Mrs E

Jo, Åsa Jag förstår precis vad du menar när du skriver om skor och italienisering..Jag har dock aldrig klarat klackarna, men det är kanske mycket för att jag blir för lång också men även för att jag alltid har varit gravid eller burit ett barn i famnen. Men mina alla ballerinor sliter jag med hälsan. De skulle jag nog använda även om jag (fick för mig) att gå på gym.

KRaM!!!!!!


Kommentarer
Postat av: asa

vet du att den enda smartan jag nagonsin klarat av ar skoskav. Jag gick tom med stilettklackar i rom o fstande mellan alla jadrans san pietrini:)) HIM bara skakar pa huve't...he he...

2007-05-16 @ 19:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0