Klänningar och homofobi

Jag tror jag skrev tidigare om klänningarna som Snuffsan S fick av sin mormor och gammelmormor och morfar. Det var förstås till Tjoffsan men jag tycker de är så fina och frågade om stora A och lilla A också ville prova dem. De är ju riktiga tyllklänningar. Jag ska lägga in en bild så får ni se. Iallafall så tyckte stora A att det var så roligt att dansa med dem när tyllet formade sig som en sol runt honom och han ville så gärna ha på den när Mr Big skulle komma hem. Självklart sa jag och när Mr Big ringde på dörren så slänge han på sig klänningen..men reaktionen från pappan var verkligen chokerande. Han blev fullständigt vit i ansiktet. Ahhhh men herregud du är ju ingen flicka!!

Guuuud vad jag blev arg. Vad tror han egentligen? Han skulle ju inte precis gå till skolan med den, han ville ju bara dansa till en solform. Och dessutom var han supergullig ;) Jag tror Mr Big har lite fobi allt.

Han sa iallafall åt honom att ta av sig klänningen. Synd. Jag får väl låta honom dansa med den när inte Mr Big är hemma i framtiden. För jag tror iallafall inte att en liten pojke formas till att bli transa eller homosexuell bara för att han vill dansa med en tyllklänning hemma någon gång ibland.

Nu måste jag fortsätta städa.
Jag har redan putsat fönstren, strykt kläder, bäddat alla sängar, satt på en tvättmaskin, tömt diskmaskinen och lagt in nytt och skrivit på bloggen och klockan är bara 09.18!

Kommentarer
Postat av: nathalie

Hej E :)
Det dar med kjolen fick mig att tanka att italienare och polacker ar likadana - och allt kan man saga med bara ett ord - KONSERVATISM!!!!
Gaaah, det marks att de inte e svenskar :P

2007-03-28 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0