Måndag 16 november 2009

Idag är det 2 månader kvar till Lilla S fyller 2 år. Då tycker jag att barnen börjar bli barn. Inte bebisar. Det är roligt att följa hennes utveckling. Hon är så speciell Lilla S. Hon lär sig saker i total motsats mot vad hon egentligen borde lära sig. (Iallafall det som står i alla böcker) Hon kan lätt göra iordning en smörgås med pålägg, rostad och färdig. Hon håller upp dryck i glas. Hon dukar av bordet. Hon borstar tänderna och tvättar ur schampo själv. Hon tar på och av sig skorna själv. Men hon är inte så bra på att prata. Hon förstår allt på både svenska och italienska men hon är lite sen med riktigt ord. Det är lätt att förstå vad hon vill iallafall. Hon har ett enormt kroppsspråk.
Idag är alla på skola och dagis. Det känns nästan konstigt att vara tillbaka på jobbet. Jag sitter och beställer presentpapper från Sverige. Vad svårt det är att välja. Under tiden jag funderar skriver jag lite här.

Vi åkte inte till alperna igår. Vi hade även tänk att åka till Verona men gjorde inte det heller. Det var en riktig höstruskdag. Alldeles grått och dimmigt ut och jag vaknade kl 12..Herregud! Vi blev kvar hemma, Big bakade med barnen och jag fixade lite hemma. M tog med ettan, tvåan och trean på bio. De såg filmen Up i 3D. Stora S blev lite rädd när hundarna i filmen kom flygande. Jag och Bibs åkte till shoppingcentret (vilket alla andra också hade valt att göra) Vi köpte lite julklappar och Bibs fick lite nya kläder.

Middag hemma. Min diet går bra men det var tufft igår. Idag är det tredje dagen och det känns äntligen lite lättare. Det märks faktist riktigt mycket på kläderna. Inte på vågen men jag har betydligt mindre midja. Redan!! Det är ju underbart.

Idag slutar alla barn tidigt så vid 13 är vi hemma igen. Då ska jag tvätta, städa och baka bröd.
Sallad med skinka och ägg (blurk!) till lunch. Middag med broccoli. Yummie..

Nu måste jag fortsätta beställa papper.

Kram,
E


Kommentarer
Postat av: kusifinen

det är allt vatten som försvinner först!

heja heja kör hårt jag ligger på latsidan just nu!

säg till om du vill ha mitt mat schema!

puss el kram

2009-11-16 @ 20:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0