Vattenstråle..

Jag bakar. Det betyder precis som för alla andra mycket disk. Vi har naturligtvis diskmaskin (eftersom vi är en stor familj menar jag) men i baket blir det ju stora byttor och skålar och andra grejer som jag inte diskar i diskmaskinen. Här står jag nu, med datorn på (recept till ananaspajen har jag tagit från Pernilla Wahlgrens sida http://www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/2008/09/03/klanningar/ och har därför datorn på) och väntar på att skålarna ska fyllas med lite vatten så det går att diska dem. Huset bredvid oss håller på att renoveras och de har grävt upp halva kvarteret idag och de måste ha gått på någon vattengrej (vad det nu kan heta) för det kommer 3 droppar vatten i minuten. Jag har inget tålamod att stå här och vänta. Ahhh

Men pajen verkar bli väldigt fin iallafall.
Hopp, nu slog Bibs och Stora S sönder en tallrik. Måste dammsuga.

/Mrs E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0