Nej nu har jag inte legat i precis..

..på bloggen..men vi har gjort så mycket saker att jag inte har haft tid att sitta här. Eller ork kanske
Jag är så glad, den 28:e (nästa tisdag) åker jag till Sverige och träffar mina underbara! Det ska bli så roligt. Men också 8 dagar utan mina underbara här. Oj.

Idag har vi varit i Bologna, underbar stad. Om ni åker till Italien så åk förbi Bologna. Det finns allt men är samtidigt inte omöjlig att ta sig igenom på en dag. Milano, Rom och andra storstäder här är ju väldigt mycket större och jag tycker själva city kärnan är mer utspridd.

Imorgon kommer mamma hem igen. Hem hit alltså. Min mamma bor här i vår stad sedan i början av december. Underbart att hon är tillbaka. Synd för mina syskon bara..
Imorgon är Stora A bjuden på kalas igen så det blir kalasshopping på morgonen och sedan hämtar jag nog flickorna tidigt så Stora S kan följa med och hämta nonna på stationen när hon kommer. (flyg till Milano och tåg till oss)

Nu ska jag göra Rotoli. Det ni!

Bye bye


Kommentarer
Postat av: Ponder

Ja! Du är tillbaka! :)



Jag gillar Bologna, även om jag bara varit där ett par gånger. Sheraton där gick inte av för hackor, även om det ligger lite tråkigt till.



Nu sova - god natt!

2009-04-16 @ 23:38:56
URL: http://ponderingar.blogspot.com
Postat av: utlandsmamman

Hej, vad kul att du hittat mig och kommneterat på min blogg! Väldigt skoj med fler svenska bekantskaper i detta land! Jag har varit lite frånvarande från blogg och dator sista tiden så det är första gången jag tittar in hos dig. Återkommer snart igen :)

2009-04-17 @ 10:59:06
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/
Postat av: Ponder

Glömde ju: Vad kul att du ska till Sverige, men jag förstår att du kommer sakna underbaringarna i bitar. Å andra sidan kommer det vara himmelskt att komma tillbaka till dom sen. :)

2009-04-17 @ 20:32:03
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0