Min familj

Jag har en man, Mr Big kallas han för i sammanhang. Vi träffades som 2 vilda vindar och har i rekordfart bildat en familj på sex personer.
Ibland, när världen stannar av undrar jag vad tusan jag har gjort, tänker att det nog är bäst att slänga ut karln med huvudet före (även jag vi bor "hemma hos honom" fortfarande). Jag kan tycka att han är världens knäppaste. Men så kommer jag tillbaka till verkligheten igen och kommer ihåg varför jag inte blev orolig när jag efter så kort tid fick veta att vi väntade Stora A. Och så kommer jag ihåg varför jag sa ja och darrade av lycka i månader när han friade till mig. Det är för att han är så speciell för mig. Det finns inte en man i världen som kan vara så perfekt när allt kommer till kritan. Han har sina svagheter det har han förstås men han är en verklig ängel.

Jag har inte gått upp en enda gång på natten sedan första barnet kom. Jag fick barnen bredvid mig när det var dags att amma och när de hade ätit färdigt tog han hand om resten. När barnen är törstiga på natten är det han som ger dem vad de vill ha. Han tar med sig barnen till jobbet när jag inte orkar. Han lagar mat, städar, går upp på helgerna och bakar och gör iordning frukost för att sedan vänta tills jag vaknar.
Han fixar saker, hänger upp saker, lagar, gör läxan med Stora A varje dag, lär barnen cykla, sjunga, skratta och vara som barn ska vara..

Men vad Big gör framförallt för mig är att han har tålamod med mig. När som helst och hur som helst. Han finns alltid där, som en annan person aldrig skulle finnas.
Vi har skrattat dagar igenom, vi har älskat och hatat varandra och jag hoppas att jag alltid kommer att få leva med honom.

Han är min och det är jag så glad för.



Kommentarer
Postat av: Erika

Jag har läst din blogg en tid, eller ganska länge. Väldigt länge. Men jag har inte velat uttrycka mig förrän nu. Herregud, vad jag beundrar dig. Du verkar vara en sådan stark människa, att det inte är sant. Jag kan inte förstå att du lyckats så bra, vid en sådan ung ålder, ändå. Om jag får uttrycka mig så. Och jag är så Italienkär, att jag bara älskar när du lägger ut en massa bilder. Dels för att jag älskar omgivningen, jag kan sitta och titta på dina bilder i timtal. Och dels för att du har så vackra barn. Ni verkar ha det så bra, lever så impulsivt, precis som man gör i Italien. Helt plötsligt få för sig att bara åka ut någonstans. I Sverige ska allt planeras och människor är så stela här. Speciellt till skillnad från i Italien. Men det var väl inte det jag ville säga riktigt, utan vad jag försöker komma fram till är att jag beundrar dig väldigt mycket!

2009-11-07 @ 23:19:54
URL: http://erikalarson.blogg.se/
Postat av: nonna

Vi är många som beundrar och förundras av denna fantastiska familj. Och ibland ganska galna. Men fortsätt med det för sådana som ni behövs. Viva la banda!!!



2009-11-08 @ 13:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0