Var försvann pengarna?

Idag hade jag en himla massa saker att göra och uträtta på morgonen. Pojkarna sov hos Nonna Å inatt och vi hade alltså bara flickorna att göra iordning.
Big åkte iväg med dem och hämtade upp pojkarna hos Nonna först och sedan hämtade han mig.
När jag skulle betala frukosten på baren så upptäckte jag att mina pengar var borta! Bara några mynt fanns kvar. Var i hela friden hade de tagit vägen? Jag hade de igår eftermiddag och sedan var jag ju inte ut något mer. Fanns det en tjuv i vårat hus?

U var hem till oss och använde datorn imorse och jag bad honom kolla om de kanske låg i fåtöljen i hallen..men inga pengar där. Inga pengar någonstans. Jag fortsatte iallafall de ärenden jag kunde göra utan pengar (vilket ofta inte blir så många..allt kostar ju!!) Vi har tappat bort barnens tessera sanitaria (sjukförsäkringskortet) och eftersom både tvåan och trean fortfarande har bältros så är det ju inte så lämpligt att de åker till Sverige utan dem. Men föresten, är det någon som vet hur det fungerar? Kan de vara utan? De är ju svenska medborgare också, men har residens här. Hur fungerar det då?

En timma kö senare kom jag fram till kassan, men då fungerar inte datorerna. Självklart. Så jag måste tillbaka dit imorgon.
Ut på stan och andra ärenden. Jag hittade några tröjor på Benetton som jag ville ha men förklarade att jag inte hade några pengar, att de försvunnit och om jag kunde få lägga undan dem till imorgon. Jo sa hon i kassen, men du måste betala en liten del av summan. Ja men jag har ju inga pengar, jag har TAPPAT dem sa jag ju! Ja men de behövs bara 5 euro eller så sa hon då. Vilken idiot. Ahhh jag ville bara skrika åt henne. Det var nya kläder, inte på rean. Vilken looser.

Tillbaka till Big i butiken och iväg till banken. Nu är jag hemma och städar. Snart kommer M hem med alla barn och då är det bäst att allt är färdigt. Ikväll ska vi åka och kolla på ett till hus. Ett parhus där de helst inte vill ha barn. HAHAHHAH

Men det är stort som gatan och det gillar jag så vi får väl se.

Nonna Å kommer hem och är med barnen under tiden innan hon själv ska iväg på  middag i bergen. Vi har bestämt att det får bli middag med aperitivo ikväll. Alltså drink och plockmat. Yummie!

Berättade jag om middagen igår? M kom hem vid 20.30 och hade med sig en kompis. Vi öppnade en flaska bubbel och sedan blev han kvar på middagen. Det var alldeles underbar. Om ni har Jamie Olivers, Jamies Italien så kan ni kolla. Annars heter rätten pasta della Norma. Jätte jätte god. Prova!

Föresten, pengarna kom fram. De låg i Stora A's plånbok..

Kommentarer
Postat av: Sarasala

Oh, trevligt att det finns fler som tycker likadant. Italien låter inte alls fel - usch vad jag älskar att läsa bloggar från utlandet - samtidigt som jag blir svartis som få. =)

2009-07-21 @ 17:06:38
URL: http://metrobloggen.se/famfab

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0