Nu skulle det vara skönt att följa italienska traditioner

..och gå och lägga sig för en sen siesta. Fy farao vad jag är trött. Jag kom ifrån datorn vid 2.30 inatt och ställde sedan klockan på 06.30. Det är ganska få timmar sömn.

Upp och hoppa, tvätt i maskinen att hänga, 3 barn att klä på. Stryka allas klder för dagen, frukost, dusch, hämta Stora A som sov hos Nonna Å inatt. Till skola och dagis. Iväg och göra pass till Lilla A som åker till Sverige på tisdag och passet går ut imorgon. Frukost på baren bredvid polisen. Iväg och fylla bilen och köra fram och tillbaka mellan gamla och nya butiken. Hem på toa. Dusch. Hämta Big på jobbet, träffa mäklaren, titta på  hus. Snabblunch på vägen. Hämta Lilla och Stora A. Hem med dem. Stora A ville inte stanna hemma, han fick följa med och hämta flickorna. Big och Lilla A hemma. Hem med flickorna och Stora A. Göra inköpslista och åka iväg och handla på köpcentret. Hem. Packa upp och in i kylen. Nu sitter jag här och undrar hur jag ska orka städa efter bomben som tydligen slog ner just hemma hos mig vid okänd tidpunkt. Ikväll ska vi ha middag hemma. Pasta della Norma och Ferrari bubblor.
Men innan det städa, bada, cykla, leka.

Men sen..sen ska jag SOVA!

Vad har ni själva gjort?

Kommentarer
Postat av: Annie

sv: åhå, jag var i Italien för några månader sen, april. Då bodde jag i Novara, några mil från Milano, besökte Milano och Turin, gud vilket vackert land!

2009-07-20 @ 16:29:13
URL: http://febervals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0