Jag är inte glad just nu

Ikväll har jag fått reda på att det som Stora S har på ryggen och i armhålan är bältros. I måndags var vi hos hennes läkare och hon började medicinering på en gång men jag visste fortfarande inte att det var bältros. När jag sedan kollade i ordboken ikväll efter mångas rekationer när jag sa att hon hade fuoco di sant'antonio så kollade jag upp det.
För en stund sedan gick jag och bytte byxor på lilla A och upptäcker att han också har det fast på höften. Stora S har det på ryggen.
Stora S har varit så sur, gnällig och konstig den senaste tiden. Hon har sovit jätte dåligt och haft feber då och då och jag har ändå inte förstått vad det var.
Förra året var hon sjuk och hade feber och hög sänka i 4 månader. Ingen kunde säga vad det var men att hennes immunsysten var väldigt dåligt och att det förmodligen var ditt och datt..Nu är det samma igen. Läkaren sa att hon inte har sett det på ett barn under hennes 20 år som barnläkare. Varför ska mina barn få det som ingen annan har? 2 dessutom.

Jag är så orolig att jag håller på att bli tokig. Inte för bältrosen, men VARFÖR de får de här sakerna. Vi vet att vi inte bor i bra boende. Det är väldigt fuktigt och Lilla A är allergisk mot det mesta här hemma. Varför flyttar vi inte? Ja det undrar jag också men det är inte något som någon kan förstå om jag skulle förklara. Så det gör jag inte. Men jag sitter här, och jag kollar varenda lägenhet eller hus som är till salu eller uthyres för nu kommer vi att flytta. För vår hälsa.

För att allt ska kännas lite extra tungt så har vi dessutom råkat ut för följande:
trasig tvättmaskin
trasig torktumlare
trasig ugn
trasig diskmaskin
..och vad hände i lördags när vi var uppe i bergen? Jo vår 5 månader gamla bli gick sönder. Startmotorn och växellådan. Nu åker vi omkring i Bigs lilla Mini minor (gamla modellen),,och som ni vet är vi 6 i familjen.

Jag är så ledsen. Jag tycker allt känns helt hopplöst jobbigt och jag vågar knappt läsa mer om mögel, bältros, nedsatt imunförsvar mm på internet för jag kommer aldrig att sluta.

Men nu ska jag leta ny bostad till oss, för flytta ska vi



Kommentarer
Postat av: Mirisen

Ja,ni har verkligen otur hela tiden.

Skickar en stor kram till hela familjen !

2009-07-10 @ 09:04:36
Postat av: Nela

Hej hej!Läser flitigt här o förstår verkligen din oro..men se det nu som så att nu har du bestämt dig o du e på god väg att hitta något nytt o bra boende åt din familj.Hoppas d går fort o löser sig till d bästa med sjukdom och det också..brukar ju kunna ändras på så små barn.

kram o lycka till

2009-07-14 @ 17:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0